وزیر ورزش و جوانان با بیان این که صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی فوتبال خواهیم داشت،گفت: امیدوارم در مدت حضورم در وزارت ورزش بهترین نتایج را برای المپیک ۲۰۲۰ رقم بزنیم.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان امروز (دوشنبه) در حرم امام راحل گفت: حاج حسن خمینی یک چهره ورزشی و حامی ورزش و مطلع در سایر امور است و از راهنمایی ها و حمایت وی در مسوولیت های گذشته خود استفاده می‌کنیم. در همین جا به سید حسن خمینی قول می دهم طرح راه اندازی موزه بزرگ حضرت امام(ره) را دنبال خواهم کرد تا راه اندازی شود.

سلطانی فر از زحمات محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان قدردانی کرد و تصریح کرد: امیدوارم سیاست های این وزارتخانه را در مسیر جدید و فضایی که در بخش ورزش دولت تدبیر و امید تعیین شده با جدیت دنبال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این وزارتخانه در سال 89 با ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان تشکیل شده است که این شکل جدید با مشکلات و موانع زیادی روبروست. امیدوارم که قانون اختیارات و شرح وظایف در دولت یازدهم را تصویب کند و بعنوان یک سند بالا دستی به صورت قانونی و مشخص تدوین شود تا وظایف و مسوولیت ها را بر اساس این سند دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: عرصه ما عرصه پرمخاطب است و شماری از جوانان و مردم علاقه مند به ورزش خواسته و مطالبات به حق و زیادی دارند که باید مرتبط با وزارتخانه باشد و بتوانیم با سامان دهی و امکانات مطلوب آنها را انجام دهیم. اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان راهیابی تیم ملی به جام جهانی فوتبال است و اینکه بتوانیم رکورد خوبی را در المپیک کسب کنیم. در کشتی روی سکو قرار بگیریم و در وزنه برداری قهرمان جهان شویم و سرودملی ایران در عرصه های مختلف نواخته شود.

سلطانی فر ادامه داد: به هرحال این مجموعه تعهدات ما را سنگین تر کرده و با تغییراتی که در کابینه ایجاد شد و رای اعتمادی که نمایندگان به برنامه های دولت دادند، امیدواریم بتوانیم با کمک معاونان و مدیران ستادی و روسای فدراسیون های ورزشی از عهده این مسوولیت خطیر برآییم. ما در مسیر توسعه این وزارتخانه برنامه ای راهبردی را در دو بخش جوانان و ورزش تدوین کرده‌ و علاوه بر آن باید با استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه ها در تقویت این وزارتخانه اهتمام داشته باشیم. امیدواریم در بازیهای آسیایی 2018 و جام جهانی 2018 روسیه بهترین نتیجه را کسب کنیم و مطمئنا صعود مقتدرانه ای به جام جهانی روسیه خواهیم داشت تا بتوانیم با نتایج قابل قبول خود را  برای المپیک 2020 آماده کنیم و بهترین نتیجه را در تاریخ المپیک ایران داشته باشیم. خوشبختانه این روزها در فوتبال ساحلی، ووشو شمشیربازی و پرورش اندام توانسته‌ایم در رقابت های جهانی افتخار آفرینی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: متاسفانه در روز های اخیر یکی از اسوه های اخلاق و پهلوانی صحنه فوتبال یعنی مرحوم  پورحیدری را از دست دادیم. روحش شاد و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل از خداوند مسالت داریم. امیدواریم با تلاشی که می‌شود، دستاوردهای بهتری در این دو حوزه داشته باشیم و به توسعه کشور از نظر ساماندهی امور ورزش و جوانان کمک های موثری داشته باشیم.