امارات برای صعود از گروه اول جام ملت های آسیا کار دشواری نخواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، فوتبال در امارات که این دوره میزبان جام ملت های آسیا است، از محبوبیت زیادی برخوردار است. مهمترین باشگاه‌های فوتبالی امارات النصر، العین، الوصل، الشارجه و الوحده هستند. فدراسیون فوتبال امارات، به محض استقلال این کشور یعنی در سال 1971 تأسیس شد و تیم ملی فوتبال امارات برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی 1990 ایتالیا را بدست آورد و در گروه چهارم با آلمان غربی، یوگسلاوی و کلمبیا همگروه شد. آن‌ها در گروه خود با قبول 3 شکست پیاپی و بدون امتیاز چهارم شدند و وداع زودهنگامی با این جام داشتند. امارات با حضور ستاره هایی همچون احمد خلیل، محمد عبدالرحمن و اسماعیل مطر می تواند به راحتی به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کند و شاید مسابقات برای این تیم از دور دوم مسابقات به صورت جدی آغاز خواهد شد و امیدوار است این بار هم بتواند مدالی از این مسابقات به ارمغان آورد.

تایلند که این روزها در فوتبال آسیا با نام باشگاه بوریرام بیشتر شناخته می شود و هر از گاهی با درخشش این تیم برای سایر رقبای آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا خط و نشان می کشد، شاید به نحوی شانس دوم صعود از این گروه باشد. تایلندی که بزرگترین افتخار فوتبالی آن در سال های اخیر حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است با سرمایه گذاری خوبی که در فوتبال داشته است و با هدایت میلوان رایواچ صربستانی می تواند از مدعیان اصلی صعود به دور دوم این رقابت ها باشد و شاید حتی دردسر ساز اصلی برای امارات در این گروه باشد.

فوتبال بحرین این روزها با دوران اوج خود فاصله دارد و حتی به علت سطح پایین فوتبالش یک نماینده هم در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و با روزهای اوج خود که تا یک قدمی جام جهانی پیش می رفت فاصله دارد و حتی در آخرین رنکینگ فیفا بین 15 تیم برتر آسیا جایی ندارد اما با توجه به سابقه صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در سال 2004 و همچنین پیروزی خیره کننده در دیداری دوستانه مقابل کره شمالی امیدها را دوباره به این تیم بازگردانده و شاید یکی از مدعیان اصلی صعود به عنوان تیم سوم از گروه های شش گانه باشد. میروسلاو سوکاپ مربی اهل جمهوری چک در ماه های اخیر توانسته روند صعودی تیم ملی بحرین را اندکی بهبود بخشد و قطعا با توجه به انتظارات زیادی که از او می رود چیزی جز صعود از این گروه ،ضامن ادامه همکاری او با تیم ملی بحرین نخواهد بود.

اما تیم کمتر شناخته شده و بی نام و نشان هند شاید مرموزترین تیم این گروه باشد. فوتبال هند در سال های اخیر با سرمایه گذاری زیاد توانسته است ستاره هایی همچون نیکلا آنلکای فرانسوی را وارد فوتبال خود کند و ستاره هایی همچون سونیل چتری را در فوتبال خود تربیت کند که با 64 گل ملی در میان ستاره های فوتبال جهان نامی برای خود دست و پا کرده است وقطعا تنها امید تیم ملی فوتبال هند در جام ملت های آسیا این مهاجم 34 سال خواهد بود. استفان کنستانتین مربی اهل انگلیس برای صعود از این گروه آسان، کار دشواری را در پیش دارد و شاید از همین الان باید این تیم را نخستین حذف شده جام ملت های آسیا دانست.