پله، اسطوره بزرگ جهان فوتبال ، با ستایش از کیلین امباپه، ستاره جوان فرانسه و پاری سن ژرمن، مدعی شد که پدیده جوان فرانسوی می‌تواند به پله جدید تبدیل شود.

به گزارش مرور نیوز، پله ، برترین فوتبالیست تمام ادوار گفت : کیلین امباپه ، پدیده جوان فرانسوی باشگاه پاری سن ژرمن می‌تواند در آینده به افتخاراتی در حد او دست یابد و به پله جدید تبدیل شود.

پله گفت:او جام جهانی را در 19 سالگی فتح کرده و من در 17سالگی. من همانجا سر به سرش می‌گذاشتم و به امباپه می‌گفتم خیلی نزدیک شدی، فقط دو سال دیر رسیدی! بله، من معتقدم امباپه می‌تواند پله جدید باشد. خیلی‌ها فکر می‌کنند من این حرف را با شوخی گفته‌ام ولی این شوخی نیست.

او در دسامبر سال 2015 برای اولین بار با پیراهن موناکو در لیگ فرانسه، به میدان رفت تا در 16سالگی به جوان‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شود. او فصل بعد به یکی از بازیکنان فیکس موناکو تبدیل شد و در 18سالگی با موناکو جام قهرمانی فرانسه را بدست آورد.

امباپه ماه مارس همان سال اولین بازی ملی‌اش برای فرانسه را انجام داد و به دومین بازیکن جوان تاریخ تیم ملی فرانسه تبدیل شد.

امباپه بعد از آن به باشگاه بزرگ پاری سن ژرمن پیوست و در جام جهانی 2018 روسیه با درخشش خارق‌العاده‌، نگاه جهانیان را به خود خیره کرد.