صالحی امیری گفت: وفادار به تصمیم جمعی مانده ایم و وقتی کنار هم هستیم، احساس قدرت می‌کنیم و وقتی از حاشیه عبور می‌کنیم به متن می رسیم. حاشیه یعنی حضور در صحنه بازی که دیگران طراحی می کنند. حاشیه یعنی سقوط از ارتفاع و قرار گرفتن در کنار برکه‌ها.

به گزارش مرور نیوز، رضا صالحی امیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال گذشت و فکر می کنم در همین گوشه سالن نشسته بودم و شما به من اعتماد کردید و تلاش کردم پاسخ اعتماد را با اعتماد بدهم. افتخار دارم که الان عضو کوچکی از خانواده ورزش هستم. در این مدت تلاش کردیم من ها را کنار بگذاریم و ما شویم. وزارت ورزش ما وزیر ما المپیک ما فدراسیون های ما قهرمانان و مربیان ما باشگاه های ما و همه، ما شدیم.

وی ادامه داد: ما یعنی ملت ، مردم ، ایران، هویت ایرانی و اسلامی. مفهوم ما یعنی عبور از نگاه فردیت به جمع گرایی و هر هر آنچه در ورزش ایران می گذرد. همه در تلخ و شیرینی هایش سهم داریم. ما یعنی در پیروزی و شکست کنار هم بودن. در این نگاه موفقیت وزارت ورزش یعنی غرور ما. پیروزی هر ورزشکار یعنی پیروزی ما و ملت ایران. در گفتمان ورزش اخلاق جایگزین بدخلاقی. رفاقت بجای شقاقت، آگاهی جای جهل و ما جایگزین من شود. در این صورت است همه احساس آرامش می کنیم و کار در این خانواده بزرگ احساس غرور می کند. ما تلاش کردیم این گفتمان را سر لوحه کار خود قرار دهیم. وزارت ورزش را بخشی از هویت خود قرار دهیم و خواستیم کنار وزیر باشیم.

صالحی امیری گفت: وفادار به تصمیم جمعی مانده ایم و وقتی کنار هم هستیم، احساس قدرت می‌کنیم و وقتی از حاشیه عبور می‌کنیم به متن می رسیم. حاشیه یعنی حضور در صحنه بازی که دیگران طراحی می کنند. حاشیه یعنی  سقوط از ارتفاع و قرار گرفتن در کنار برکه‌ها.

صالحی امیری همچنین گفت: در یک سال گذشته با تلاش همکارانم در هیات اجرایی و پرسنل کمیته ملی المپیک و با همکاری و مساعدت وزیر و کادر مدیریتی وزارت ورزش و همکاری دلسوزانه فدراسیون ها اقداماتی انجام شد که برخی را بیان می کنم. البته من سهمی از آن برای خودم قائل نیستم. اولین کار ایجاد اجماع بین فدراسیون و رسانه ها،  کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و پار المپیک بود. اقدام بعدی ارتباط با اجزای دولت و فعالیت حداکثری برای افزایش کرسی های بین المللی بود. توجه جدی به حوزه آموزش و سنجش در آکادمی ملی المپیک از دیگر اقدامات مهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: توجه جدی به ورزش بانوان و تلاش حداکثر بر ای ایجاد تعامل با فدراسیون ها و تشکیل و فعال سازی 17 کمیسیون از دیگر اقدامات ما بوده است. ما با حمایت و پشتیبانی شما تلاش می کنیم سال پیش رو را بهتر از سال گذشته و با کارنامه درخشان تر و باور راسخ تر طی کنیم. این ممکن نیست مگر با نگاه تیزبین و صداقت شما که همیشه سرمایه ما بودید.