پس از برگزاری دیدارهای نهایی، نفرات برتر رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند.

به گزارش مرور نیوز، دیدارهای نهایی  سی و نهمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در سالن شهید سروندی شهر اندیمشک برگزار و چهره نفرات برتر این رقابت‌ها مشخص شد. در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم، مصیب اکبری از شهر ری با نتیجه قاطع ۷ بر ۲ از سد رضا خدری دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان گذشت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهرداد مردانی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برابر علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جوانان جهان ۲۰۱۸ با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، سامان عبدولی که از حمایت شدید هزاران تماشاگر حاضر در سالن برخوردار بود در یک کشتی سخت و زیبا در حالی که ۲ بر صفر از محمد نوربخش از تهران پیش بود با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. سعید عبدولی برادر سامان نیز در با حضور در کنار میز داوران نسبت به قضاوتشان انتقاد کرد و حتی با محمد بنا نیز صحبت کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمد الیاسی دیگر کشتی گیر خوزستانی و نفر پنجم جهان برابر بهرام معروف خانی ۳ بر ۲ پیروز شد.

در وزم ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا گرایی نفر سوم آسیا در همان یک دقیقه نخست و با شگرد سالتو بارانداز با نتیجه ۹ بر صفر آزاد علی‌اف از آذربایجان را شکست داد و به مدال طلای این وزن رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی چهره شاخص تیم ملی و دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در یک کشتی زیبا و سخت که با اجرای پرقدرت فن سالتو بارانداز همراه بود، مقابل رسول گرمسیری دیگر چهره با تجربه کشتی فرنگی با نتیجه قاطع ۵ بر صفر پیروز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز جمال اسماعیلی با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد عباس مهدی زاده گذشت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان و فرنگی کار با تجربه تیم ملی در دیداری حساس برابر مهدی فلاح به سختی و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ به برتری رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، حسن آریایی نژاد برابر آلخاندرو روسیلو از کوبا بیشتر از  ۴۵ ثانیه برابر قدرت بدنی بسیار بالای این حریف دوام نیاورد و ۸ بر صفر شکست خورد.

اما در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، اسکار پینو هیندز از کوبا که ۲ مدال برنز جهان را در اختیار دارد و در این رقابت‌ها با قدرت بدنی بالا همه حریفانش را قاطعانه شکست داده بود در دیدار فینال برابر شهاب قوره جیلی دارنده مدال برنز جوانان آسیا  نیز با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و مدال طلای جام تختی را بر گردن آویخت.

اسکار پینو هیندز پیش از این نیز به ترتیب ۸ بر صفر مسعود نعمت چگانی، ۵ بر ۳ امیر قاسمی منجزی و ۵ بر یک امیر محمد حاجی پور را شکست داده بود.