در روز اول لیگ جهانی کاراته وان 2019 پاریس فرانسه 2 نماینده ایران به دیدار فینال و رده بندی راه یافتند.

به گزارش مرور نیوز، در نخستین روز لیگ جهانی کاراته وان فرانسه با حضور 776 کاراته کا از 82 کشور در پاریس آغاز شده است، مجید حسن‌نیا در وزن منهای 60 کیلوگرم موفق شد با کسب 5 پیروزی به دیدار پایانی راه یابد.

حسن‌نیا دور اول با نتیجه 6 بر یک ماتئو لندی از ایتالیا دارنده طلا جوانان جهان را برد. سپس 4 بر یک صوفیانه آگوجیل از فرانسه دارنده عنوان سومی جهان در سال 2016 را شکست داد. در سومین دیدار مقابل دارخان اسدیلوف از قزاقستان قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برنده شد و گام به دور بعد گذاشت.حسن نیا در بازی چهارم 4 بر 3 فردوسی فضل علیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دور نیمه نهایی راه یافت.او در نیمه نهایی مقابل صعود البشیر از عربستان دارنده یک طلا و 2 برنز امیدهای آسیا بعد از کسب نتیجه 3 بر 3 با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد و به فینال رسید.حسن نیا برای کسب مدال طلا روز یکشنبه به مصاف آنجلو کریسچنزو ایتالیایی خواهد رفت.

در وزن 75- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری ابتدا 4 بر یک ویکتور سنژیک از اوکراین را از پیش روبرداشت. او در دومین دیدار 3 بر صفر عبدالله ممدوح عبدالعزیز از مصر را شکست داد. آسیابری در سومین مبارزه مقابل لوئیجی بوسا ایتالیایی قرار گرفت و 7 بر 2موفق شد نایب قهرمان جهان را شکست دهد و به دور بعد گام بگذارد.او در ادامه 3 بر 2 ریوتا ناکامورا از ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی رفت. در نیمه نهایی مقابل رافائل آقایف آذربایجانی دارنده 5 طلا، یک نقره و 2 برنز جهان قرار گرفت و 2 بر یک نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.آسیابری برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

دیگر نماینده این وزن بهمن عسگری بود که در اولین دیدار 4 بر 3 مغلوب برایان لوسه از هلند شد.

در وزن 50 – کیلوگرم، سارا بهمنیار در اولین مبارزه 4 بر صفر برتا مونتانر از اسپانیا را برد و در دور دوم 4 بر یک مغلوب یامیلا بنیتز از آرژانتین شد.با شکست برتا مونتانر آرژانتینی، سارا بهمنیار از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در وزن 67- کیلوگرم، هامون درفشی پور دور اول مقابل توماس جردن دارنده طلا رقابت های جهانی 2016 از انگلیس قرار گرفت. در این مبارزه کاراته کا انگلیسی در همان دقایق ابتدایی مسابقه ضربه سنگینی به صورت درفشی پور وارد کرد که از سوی داور مسابقه حریف انگلیسی اخطار گرفت و هامون از تاتامی اخراج شد تا این بازی با نتیجه 8 بر صفر به سود حریف انگلیسی خاتمه یابد.

در همین وزن امیررضا میرزایی در اولین دیدار 4 بر 2 سانگوت مونتان از تایلند را مغلوب کرد. او در دور دوم مقابل نیکلاس گیدائوس از یونان به نتیجه 3 بر 3 رسید و با رای داوران در هانتی شکست خورد.با شکست نیکلاس گیدائوس یونانی، امیر رضا میرزایی از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار 7 بر یک اوسانه جانیرو از بنین را شکست داد. سپس با نتیجه 4 بر 3 از سابینا زاخاروا از قزاقستان شکست خورد. با شکست سابینا زاخاروا از قزاقستان مقابل حریف ژاپنی، طراوت خاکسار از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در کاتای انفرادی بانوان، نگین باقری در گروه 6 با دیلارا التیمور از ترکیه، سنا آگلامام از مراکش، شیمزو ناتسوکی از ژاپن، لاتکا کوک از کرواسی، نوریا اسکودرو از اسپانیا، بسیرکا رادولویچ از مقدونیه، هیکارو اونو از ژاپن همگروه بود.

باقری دور اول امتیاز 22.72 را کسب کرد و به عنوان نفر سوم به همراه دیلارو التیمور ترکیه ای، شیمزو ناتسوکی و هیکارو اونو ژاپنی به دور دوم صعود کرد.او در این دور امتیاز 22.82 را کسب کرد و حدنصاب لازم را بدست نیاورد و از رسیدن به دور سوم بازماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.