از آنجایی که کمیته داوران اعلام کرده بود در دور برگشت لیگ برتر از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده می کند تصور می شد این بازی از جام حذفی هم با VAR برگزار شود اما کمیته داوران به این جمع بندی رسید که به جای استفاده از VAR از داوران پشت دروازه استفاده کند.

به گزارش مرور نیوز،  کمیته داوران و شاید هم باشگاه ها زیاد تمایلی به پرداخت هزینه های خرید سیستم VAR از خارج از کشور نداشته باشند و نمونه ایرانی این سیستم به زعم داوود رفعتی دارای اشکالاتی است و اگر اشکالات آن رفع شود باید مورد تایید فیفا هم قرار بگیرد. رئیس دپارتمان کمیته داوران فدراسیون فوتبال چندی قبل در این باره به خبرنگار ما گفته بود: نمونه ایرانی سیستم کمک داور ویدئویی دو بار مورد آزمایش قرار گرفت که دارای اشکالاتی است. ما در این باره با فیفا مکاتبه کرده ایم و قرار است نماینده آنها برای بازدید از نمونه ایرانی به تهران سفر کند.

نسبت به استفاده از این سیستم در بازیهای لیگ برتر در دور برگشت و حتی فصل آینده تردیدهایی وجود دارد! به این خاطر که VAR اصلی یک تکنولوژی جهانی است و تا زمانی که از سوی ایرانی ها کپی شود باید مدت زمان زیادی سپری شود و از سویی فدراسیون فوتبال و حتی باشگاه ها بیشتر توان مالی خود را صرف دستمزدها می کنند و در همه سال های اخیر از پرداخت به تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری غافل بودند بطوریکه هم اکنون در ایران تنها دو سه باشگاه هستند که ورزشگاه اختصاصی ساخته اند و فدارسیون فوتبال هم به تازگی برای تیم ملی یک زمین تمرین ساخته است. همان طور می بینید تا به امروز تکنولوژی گل هم وارد استادیوم های ایران نشده است که رد شدن توپ از خط دروازه را نشان می دهد.

VAR چه وقتی در فوتبال ایران پیاده می شود؟ شاید وقتی دیگر. وقتی که خیلی طولانی باشد. هر چند که اگر اراده ای برای پیاده کردن این سیستم در فوتبال ایران وجود داشته باشد و برای آن هزینه شود می توان به سرعت سیستم کمک داور ویدئویی را در فوتبال ایران دید. در این مسیر خرید تجهیزات مهم ترین اصل است.