موفق‌ترین داور فوتبال ایران گفت متأسفانه اعتراض و پرخاش در فوتبال ایران فرهنگ شده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا فغانی در برنامه ورزش از نگاه ۲ و در گفتگو با پوریا تابان، از کارلوس کی‌روش انتقاد کرد و البته از فدراسیون فوتبال خواست در عقد قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی دقت بیشتری داشته باشد.  فغانی در واکنش به پوریا تابان که توئیت مازیار ناظمی درباره صف مربیان سرشناس (زیدان، کلینزمن و مورینیو) برای همکاری با تیم ملی را خواند، گفت: مشکل تیم ملی ما با زیدان حل می‌شود؟ اصلاً شما به من بگویید زیدان به ایران می‌آید؟ حالا بر فرض که بیاید، با این مشکلاتی که کی‌روش داشت، زیدان کنار می‌آید؟ کاش به جای اینکه دنبال زیدان برویم، دنبال برنامه‌ریزی باشیم و مهم‌تر از آن قراردادی ببندیم که بتوانیم از مربی خارجی بهره بیشتری ببریم و او موظف باشد برای ما مربی هم تربیت کند.

فغانی همچنین درباره صحنه غم‌انگیز اعتراض ۵ بازیکن ایرانی به داور بازی ایران و ژاپن که منجر به حذف تیم ملی ایران شد، گفت: متأسفانه اعتراض و پرخاش در فوتبال ایران فرهنگ شده است. من تا جایی که قانون اجازه بدهد با مربی و بازیکن معترض سختگیرانه برخورد می‌کنم، ولی در رقابت‌های باشگاهی، ما شاهد این اعتراض‌ها هستیم. در تیم ملی هم که اوضاع بدتر است. وقتی اسم پرخاش و بی‌احترامی کی‌روش به سرمربی تیم ملی کره جنوبی را می‌گذاریم غیرت و تعصب و از کی‌روش بابت اینکه می‌خواست بنجامین ویلیامز را ادب کند حمایت و تعریف می‌کنیم، نتیجه‌اش همین می‌شود که الان می‌بینیم. این درست که سرمربی کره جنوبی به فوتبال ایران توهین کرده بود، اما ما می‌توانستیم بعد از اینکه او را بردیم دست بدهیم و از میدان خارج شویم. متأسفانه وقتی سرمربی تیم ملی پرخاشگر است و بدرفتاری و اعتراض می‌کند، بازیکن تیم ملی هم یاد می‌گیرد و همین می‌شود که لطمه بدی می‌خوریم. مقابل ژاپن به اعتراض بازیکنان‌مان باختیم، بعد از اینکه گل بدی خوردیم به هم ریختیم و نتوانستیم به بازی برگردیم. ما در ایران مربیانی داریم که اگر بازیکن اخطار مفت بگیرد، جریمه‌اش می‌کنند، اما در تیم ملی دیدیم که به خاطر همین سهل‌انگاری‌ها مهدی طارمی اخطار مفت گرفت و در دیداری که واقعاً به دردمان می‌خورد غایب بود. 

فغانی خاطره‌ای هم از جام جهانی تعریف کرد: وقتی می‌خواستند بازی فرانسه و آرژانتین را به من بدهند، کولینا صدایم کرد و گفت لطفاً مثل سرمربی و بازیکنان تیم ملی کشورت دردسر درست نکن... خب، این خیلی بد است. اشاره کولینا به اعتراض‌های کادر فنی تیم ملی و ملی‌پوشان به قضاوت‌ها بود.