رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور دردو گروه 13 تیمی در جریان است که در پایان تیم های اول هر گروه به همراه برنده تیم های دوم، مجموعا سه تیم به دسته اول صعود خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، در رقابت های لیگ دسته 2 کشور ، صدر جدول در گروه الف در اختیار تیم خوشه طلایی ساوه است. تیمی که محسن عاشوری مربی سابق پرسپولیس آن را هدایت می کند. این تیم در هفته ای که گذشت در خانه تیم چوکای تالش به برتری یک بر صفر رسید تا شمار امتیازات خود را به عدد 38 برساند و 7 امتیاز از تیم دوم جدول فاصله بگیرد. البته خوشه طلایی یک بازی بیشتر از داماش گیلان انجام داده است. رهبری تیم داماش گیلان که به دیدار پایانی رقابت های فوتبال قهرمانی جام حذفی باشگاه های کشور راه یافته است بر عهده سیامک فراهانی مدافع سابق تیم داماش گیلان است.

در حالی شاهد حضور تیم خوشه طلایی در صدر جدول گروه الف هستیم که شهر ساوه بیشتر یک شهر فوتسالی است تا فوتبالی اما به نظر می رسد با عملکرد خوب این تیم در فصل جاری رفته رفته مردم این شهر در حال گرایش به فوتبال هستند چرا که موفقیت در فوتبال بازتاب گسترده ای در رسانه و جامعه داد. البته که حمایت های مالی شرکت خوشه طلایی در موفقیت شاگردان محسن عاشوری تاثیر گذار بوده است.

در گروه الف و البته با توجه به هفته های باقی مانده تیم های مقاومت تهران، چوکای تالش، فولاد نوین اهواز و آوالان کامیاران هم شانس صعود دارند و بی شک در هفته های باقی مانده با امیدواری به مصاف حریفان خواهند رفت.

در گروه ب این رقابت ها تیم آرمان گهر سیرجان در صدر قرار دارد. در حالی شاهد تلاش این تیم برای صعود به رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور هستیم که تیم گل گهر هم در صدر جدول لیگ یک قرار دارد و اگر در پایان فصل تیم وینکو در لیگ یک قهرمان شود شهر سیرجان یک نماینده در لیگ برتر خواهد داشت و یک نماینده در لیگ یک.

تیم دوم جدول گروه ب همان طور که ملاحظه می کنید تیم نیروی زمینی با مربیگری امید رضا روانخواه است. این  تیم آخرین بار که به لیگ یک صعود کرد امتیاز حضور در لیگ یک را فروخت و از دوباره در بازی های لیگ 2 حاضر شد و شاید این بار هم به منزله درآمدزایی دست به چنین کاری بزند. نیروی زمینی در حال حاضر یکی از معدود تیم هایی است که بازیکن سرباز می پذیرد.

اما در گروه ب هم فقط این دو تیم مدعی صعود نیستند. پاس همدان هم شانس خوبی برای صعود به لیگ یک دارد. تیمی که وقتی به استان همدان هبه شد در لیگ برتر حضور داشت و البته بر اساس خبرهایی که مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرده پاس تهران هم فصل آینده با خرید امتیاز وارد جدول بازی های لیگ یک خواهد شد. در کنار نام پاس همدان می توان از تیم های نفت امیدیه، نفت و گاز گچساران، شهرداری بندرعباس و شهرداری فومن به عنوان مدعی صعود به لیگ یک یاد کرد.

فصل آینده و با صعود سه تیم از لیگ 2 به لیگ یک و سقوط یک تیم از لیگ یک به لیگ 2 بازی های دسته اول دوباره 18 تیمی می شود. در حال حاضر و با توجه به اینکه بازی های دسته دوم در دو گروه 13 تیمی برگزار می شود هر هفته یک تیم با قرعه استراحت روبرو می شود.