تیم ملی فوتبال بانوان برای شرکت در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باید به فلسطین اشغالی میزبان این دوره از رقابت‌ها سفر کند.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی فوتبال بانوان در جریان رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰، با تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین هم گروه شده است. طبق مقررات AFC، یکی از تیم‌های هر گروه می‌تواند میزبانی یک دوره را در اختیار بگیرد که فلسطین از قبل برای این مسابقات میزبان شده است.

فلسطین در بخش‌های اشغالی میزبان این مسابقات است. پیش از این فلسطین در مرحله نخست انتخابی المپیک در آسیا هم میزبان بود که بازی‌های گروه مربوط به فلسطین در شهرک الرام در استان قدس برگزار شد.

با این حساب و در حالی که حدود ۵۰ روز تا شروع مسابقات باقی مانده، محل برگزاری مسابقات در سایت AFC بصورت رسمی درج نشده، ولی انتظار می‌رود این کشور هم‌چنان در ورزشگاه فیصل الحسینی الرام میزبان باشد که در این صورت بحران جدی برای ورزش ایران ایجاد خواهد شد. حال باید دید مسوولان فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم بانوان برای شرکت در رقابت های انتخابی المپیک 2020 چه تصمیمی می گیرد!

لازم به ذکر است عدم اعزام تیم ملی بانوان ایران به این مسابقات شاید واکنش AFC و FIFA را در پی داشته باشد و محرومیت و تعلیق را به فدراسیون فوتبال ایران نزدیک کند.