نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، امضا کردن این افراد در فدراسیون فوتبال تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، احسان قاضی زاده هاشمی  گفت: اخیرا مباحثی در مورد اینکه هیات های ورزشی شامل حال قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود گفت: از آنجا که هیات های فوتبال هم شامل ساختار فدراسیون محسوب می‌شوند این قانون شامل حال هیات ها هم می‌شود.

فدراسیون فوتبال از ابتدا با طرح موضوعات مختلف عملا به دنبال اجرای قانون نبودند، به خصوص اینکه بحث تعلیق، اساسنامه را مطرح کردند. آنها قانون منع به کارگیری و مسائل دیگر را مطرح کردند ولی موضوع ما بازنشستگان است. ما در مورد فدراسیون حرف نمی‌زنیم ولی ما برای احراز سمت‌ها صحبت می‌کنیم.

وی افزود: شنیدم که دستور جلسه مجمع هم منتشر شده و عدم استفاده از بازنشستگان هم در آن وجود ندارد. طبعا در مورد بحث‌های فدراسیون نهادهای نظارتی بحث‌های قضایی پیگیری خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص اینکه آیا حضور افراد بازنشسته در فدراسیون جرم است گفت: بله. بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، امضا کردن این افراد تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و صرفا این افراد می‌توانند تنها مشاور باشند و هیچ سمت اداری و اجرایی یا شرکتی نمی‌توانند داشته باشند. حتی ارسال مکاتبات به هیچ مرجعی را نمی‌توانند داشته باشند. همین است که دستگاه های نظارتی کار خود را شروع کرده اند.

وی در خصوص اینکه آیا این موضوع شامل حال تاج می‌شود یا خیر گفت: تاج گفته که مدارکی داده و اعاده به خدمت است، البته چون او بازنشسته فولاد مبارکه است  نهایتا می‌تواند در همان کارخانه به فعالیت خود ادامه بدهد. وزارت ورزش هم باید مفاد قانونی را به فدراسیون ها اطلاع بدهد. بعضا می‌بینیم اطلاعات که در وزارت ورزش صورت می‌گیرد با قوانین مغایرت دارد.حتی بعضا برداشت وزارت ورزشی‌ها با نهادهای نظارتی متفاوت است.

نماینده مجلس در خصوص اینکه ممکن است با برکناری این افراد فوتبال تعلیق شود گفت: این موضوعات جنبه شخصی دارد. دستگاه نظارتی با تشکیل افراد یک فدراسیون رو به رو نیست. افرادی که دارای شناسنامه ایرانی هستند مورد پیگیری مجریان قانون هستند. حتی اگر نمایندگان ای اف سی هم بیایند و پیگیری کنند  این افراد که چنین صحبت هایی را مطرح می‌کنند باید بدانند در چارچوب قانون کشور ما قرار داشته باشند.