رسیدن نیمار به رکورد ۵۰ گل ملی برای برزیل، آسیب دیدگی کلودیو براوو و بازگشت رادامل فالکائو به تیم ملی کلمبیا از حواشی برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی بودند.

به گزارش مرور نیوز، حساس‌ترین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین دو تیم برزیل و آرژانتین در بلوهوریزونته برگزار شد و برزیل میزبان توانست با سه گل، رقیب همیشگی خود را شکست بدهد و با ۲۴ امتیاز صدرنشین باقی بماند. گل دوم این دیدار را نیمار وارد دروازه آرژانتین کرد. او به زیبایی توانست پاس گابریل خسوس را تبدیل به گل کند.

به این ترتیب نیمار ۲۴ ساله پنجاهمین گل ملی خود را وارد دروازه آرژانتین کرد تا همچنان چهارمین گلزن برتر فوتبال برزیل باشد. بهترین گلزن برزیل در تاریخ پله است که توانسته ۷۷ گل به ثمر برساند. رکوردی که به نظر می رسد نیمار بتواند در آینده به آن برسد. با این حال سوال اینجاست که آیا او می تواند رکورد علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران را بشکند و برترین گلزن ملی تاریخ شود؟

فهرست برترین گلزنان ملی 

۱- علی دایی / ایران ۱۰۹ گل

۲- فرانس پوشکاش/ مجارستان ۸۴ گل

۳- کنیشیگه کاماموتو/ ژاپن ۸۰ گل

۴- حسین سعید/ عراق ۷۸ گل

۵- پله/ برزیل ۷۷ گل

نیمار ۵۰ گل ملی خود را در ۷۴ بازی برای تیم ملی برزیل به ثمر رسانده است. این بازیکن فرصت دارد در بازی‌های بعدی ملی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که برابر پرو خواهد بود، بار دیگر رکورد خود را بهبود ببخشد.

مصدومیت براوو در تیم ملی شیلی

دروزاه‌بان تیم ملی فوتبال شیلی بعد از چند بار مصدومیت در نیمه دوم در نهایت از زمین بازی بیرون رفت. مصدومیت این دروازه بان شیلیایی می تواند باعث دردسر پپ گواردیولا و منچسترسیتی در بازی‌های آینده لیگ برتر انگلیس شود. هر چند هنوز پزشکان میزان دوری این بازیکن را از فوتبال اعلام نکردند.

فالکائو بعد از یک سال همراه با تیم ملی بازی کرد

رادامل فالکائو نیز در دیدار کلمبیا برابر شیلی بعد از بیش از یک سال برای تیم ملی کشورش به میدان رفت ولی نتوانست در امر گلزنی موفق باشد. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. کلمبیا با فالکائو، سه شنبه دیدار سختی برابر آرژانتین در انتخابی جام جهانی روسیه دارد.