سلطانی فر اظهار داشت: ما باید شرایطی به وجود بیاوریم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم. ما امروز دستور دادیم همه فدراسیون‌ها، کمیته پیشکسوتان تشکیل دهند تا با جمع آنها یک همگرایی بوجود بیاید و از دانش آنها استفاده شود.

به گزارش مرور نیوز، نشست مسئولان ورزش با پیشکسوتان امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در پایان این مراسم اظهار داشت: همانطور که شما امروز از نزدیک دیدید حتی تعدادی از قهرمانان قابل توجهی از تاریخ ایران و تاریخ‌سازان ایران که در طول این سال‌ها دل مردم ایران را شاد کردند و باعث عزت و بزرگی ایران شدند، امروز در سنینی هستند که شاید به آنها بیشتر باید توجه شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان یکسری کارها داریم انجام می‌دهیم، بیمه تکمیلی و حقوق مقرری برای قهرمانان در نظر بگیریم. البته برخی مقرری‌ها خوب نیست ما در تلاشیم که انشاءالله افزایش پیدا کند. اینکه ما بتوانیم تجربه و اندوخته و دانشی که آنها در میادین بین‌المللی کسب کردند، استفاده کنیم تا دانش آنها به نسل‌های بعدی منتقل شود. با پیشنهاد صالحی امیری این نشست اول در این وسعت در کمیته ملی المپیک انجام شد. برخی از دوستان می‌گویند ما قهرمان بودیم تا به حال ساختمان و رئیس کمیته ملی المپیک را ندیده بودیم. آنها یکسری کاپ‌ها و مدال‌های خود را به موزه اهدا کردند و بزودی فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید. 

سلطانی فر اظهار داشت: ما باید شرایطی به وجود بیاوریم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم. ما امروز دستور دادیم همه فدراسیون‌ها، کمیته پیشکسوتان تشکیل دهند تا با جمع آنها یک همگرایی بوجود بیاید و از دانش آنها استفاده شود. د ر بین 51 تا 52 فدراسیونی که داریم، باید در همه فدراسیون‌ها 15-10 نفر از پیشکسوتان جمع شوند و از تیم و سیاست آنها استفاده شود. قطعا نتیجه خوبی می‌دهد. امروز آرامش خوبی بوجود آمده و این سیاست اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که با کمک صالحی امیری توسعه پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به عملکرد ورزش ایران در سال 97 اظهار داشت: در سال 97 ورزشکاران ما نتایج خوبی کسب کردند. ما سال را با حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در روسیه آغاز کردیم و در جام جهانی نتایج خوبی کسب کردیم. با اینکه در گروه مرگ بودیم اما نتیجه خوبی بدست آوردیم. در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نتایج خوبی گرفتیم. در المپیک جوانان ارتقا داشتیم و در لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال و پرسپولیس جزء دو تیم برتر بودند. ما به خاطر یک اشتباه کوچک از نیمه نهایی جام‌ملت‌های آسیا حذف شدیم اما رسیدن به نیمه نهایی پس از سال‌ها اتفاق خوبی در فوتبال بود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: ما در کاراته، وشوو، شطرنج، تکواندو و رشته‌های مختلف نتیجه خوبی کسب کردیم و کارنامه قابل قبولی است. این در سایه همدلی،‌ یکدلی در بین مسئولان و اصحاب رسانه و پیشکسوتان بود جا دارد من پیشاپیش سال جدید را به ملت عزیز ایران و جامعه ورزش تبریک بگویم و از شما اصحاب رسانه که همیشه همراه و حامی ما بودید تشکر کنم.