باشگاه استقلال در یک اطلاعیه اعلام کرد: در آمارهای ارائه شده از دربی، یک دربی مغفول مانده است.

به گزارش مرور نیوز، باشگاه استقلال در یک اطلاعیه نسبتاً مفصل اعلام کرد که دربی روز دهم، دربی 89 است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

چند روز پیش آماری از سوی تیم رسانه‌ای باشگاه استقلال منتشر مبنی بر اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون ۸۸ بار به مصاف هم رفته‌اند و سهم استقلال ۲۶ پیروزی، سهم پرسپولیس ۲۱ برد و در نهایت ۴۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

ارائه این آمار با پرسش‌هایی از سوی هواداران همراه شد که آیا باشگاه استقلال، سوپر جام را به رسمیت شناخته؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که باشگاه استقلال نتیجه سوپر جام را به رسمیت نشناخته و برای احقاق حق تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند و منتظر نتیجه دادگاه عالی داوری ورزش است.

در آمارهای ارائه شده از دربی، یک دربی مغفول مانده است. مهدی حدادپور با همکاری فدراسیون آمار و ارقام، سال گذشته بعد از تحقیقات مفصل، ثابت کردند که یک دربی در آمارهای دربی جا مانده است.

این دربی، دومین دربی است که در ۲۷ مرداد سال ۴۷ برگزار شده و با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است.

این دیدار دوستانه بوده است و هدایت استقلال را مرحوم علی دانایی فر و هدایت پرسپولیس را پرویز دهداری برعهده داشته است.

تیم استقلال با ترکیب مهدی کشاورز (دروازه بان)، کاردان (عزت جانملکی)، اونیک، مهدی لواسانی، منصور پورحیدری، منشی زاده، غلامحسین فرزامی، مهدی حاج محمد، داریوش مصطفوی، حسین جابری زاده و مرتضی شرکاء در این بازی حاضر شده و برای پرسپولیس هم کاظم بیانی (دروازه بان) مهراب شاهرخی، ابراهیم آشتیانی، محمود بیداریان، رضا وطنخواه (کاظم رحیمی)، ادیبی، فریدون معینی، فهیمی، علیزاده، حسین همیشه جوان و ناظم گنجاپور به میدان رفته‌اند.

این دیدار در ورزشگاه امجدیه (شیرودی) با حضور ۱۲ هزار نفر برگزار شده است.

قضاوت این بازی بر عهده مرحوم داوود حیدری بوده است. در این بازی ابتدا حسین جابری زاده در دقیقه ۶۷ برای استقلال گل زده و حسین همیشه جوان در دقیقه ۸۴ از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس کار را به تساوی کشانده است.

علی جباری و مهدی کشاورز دو پیشکسوت استقلال با تأیید خبر فوق به سایت رسمی باشگاه استقلال گفتند که لباس استقلال در این دیدار آبی کمرنگ بوده است و این دیدار به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد که علیه دولت ملی دکتر مصدق انجام شده بود، برگزار شد.

جباری درباره غیبتش در این بازی هم گفت: من برای شرکت در رقابت‌های ارتش‌های جهان در این بازی حاضر نبودم.