لیگ‌های اروپایی به هفته‌های پایانی نزدیک شدند. در برخی از لیگ‌ها تقریباً تیم قهرمان مشخص شده است اما در بعضی از لیگ‌ها رقابت برای کسب عنوان قهرمانی نزدیک است.

به گزارش مرور نیوز، اختلاف امتیاز بارسلونا با اتلتیکومادرید ۱۰ امتیاز است. این اختلاف نسبت به هفته‌های باقی مانده قابل توجه است. بازی دو تیم در نوکمپ در تعیین قهرمان تأثیرگذار خواهد بود. بارسا پس از داربی امشب (شنبه) باید با تیم‌هایی همچون ویارئال (برای بقا می جنگد)، آلاوس و ختافه (برای کسب سهمیه اروپایی تلاش می‌کنند) بازی کند. از طرفی اتلتیکو به مصاف تیم‌هایی همچون والنسیا و سویا خواهد رفت.

در لیگ انگلیس یک دوئل برقرار است. منچسترسیتی پپ گواردیولا و لیورپول برای قهرمانی در حال رقابت هستند. شاگردان یورگن کلوپ با یک بازی بیشتر و اختلاف دو امتیازی با سیتیزن ها در صدر جدول قرار دارند. هفت بازی پیش رو است تا قهرمان تعیین شود. شاگردان گواردیولا با تاتنهام و منچستریونایتد بازی خواهند کرد. از طرفی قرمزها به مصاف تاتنهام و چلسی می‌روند.

با وجود اینکه ۱۰ هفته به پایان سری A باقی مانده است تقریباً قهرمان این بازی‌ها مشخص شده است. اختلاف یوونتوس و ناپولی ۱۵ است و تیم تورینی تفاضل گل خیلی خوبی دارد. یوونتوس کریستیانو رونالدو باید با تیم‌هایی همچون اینتر، میلان و رم بازی کند اما تقریباً همه مطمئن هستند عنوان قهرمانی در تورین خواهد ماند.

بایرن مونیخ و دورتموند در هشت هفته باقی مانده برای فتح بوندسلیگا رقابت خواهند کرد. همه چیز برابر است و دو تیم ۶۰ امتیاز دارند. دورتموند می‌تواند دوباره پس از سال ۲۰۱۲ عنوان قهرمانی را به دست آورد. در سال‌های بعد تیم مونیخی جام‌ها را فتح کرد. ششم آوریل دو تیم در آلیانز آرهنا بازی خواهند کرد. شاگردان نیکو کواچ رقیب سرسختی همچون لایپزیگ را پیش رو دارند این در حالی است که بزرگترین رقیب دورتموند شالکه خواهد بود.

در میان لیگ‌های بزرگ اروپایی صدرنشین لیگ فرانسه بیش از همه قابل توجه است. پاری سن ژرمن ۲۰ امتیاز بیش‌تر از لیل دارد. پاریسی‌ها می‌توانند جام قهرمانی را در دیدار برابر لیل بالای سر ببرند.