از فیلیپ لام به عنوان گزینه نامزدی پست ریاست فدراسیون آلمان نام برده می شود .

به گزارش مرور نیوز، راینهارد گریندل ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان برای اعلام بازنشستگی از ریاست این فدراسیون آماده می‌شود و فیلیپ لام، اسطوره تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ به عنوان یکی از نامزدهای مهم جانشینی او در پست ریاست فدراسیون فوتبال این کشور در نظر گرفته شده است.

گریندل که سابقه نمایندگی پارلمان آلمان را دارد از ماه مه 2016 ریاست فدراسیون فوتبال این کشور را به دست گرفته است. گریندل در دوران ریاست خود با مشکلات زیادی روبرو بوده و در آلمان بارها با انتقادات گسترده مواجه شده است. جنجال‌های مربوط به نژادپرستی و حذف تلخ تیم ملی آلمان از جام جهانی 2018 از جمله بزرگترین مشکلات دوران ریاست گریندل بر فدراسیون به حساب می‌آید.

بعد از حذف آلمان از جام جهانی روسیه، مسوت اوزیل، ستاره ترک‌تبار تیم ملی این کشور انتقادات تندی را به فدراسیون فوتبال آلمان و شخص گریندل وارد کرده و او را به نژادپرستی متهم کرد. اوزیل مدعی شد علت اصلی جو نامناسبی که در اردوی تیم ملی آلمان وجود داشته دخالت‌های فدراسیون و بویژه شخص رئیس فدراسیون بوده است.

در آلمان رسانه‌های این کشور و از جمله تلویزیون ZDF در گزارشهایی مدعی شدند که فیلیپ لام، اسطوره تیم ملی این کشور و باشگاه بایرن مونیخ در حلقه‌های فوتبالی به عنوان جانشین مناسبی برای گریندل عنوان شده است.

فیلیپ لام 35ساله در پایان فصل 2016-2017 با فوتبال خداحافظی کرده و در حال حاضر به عنوان سفیر فدراسیون فوتبال کشورش برای کسب میزبانی رقابتهای یورو 2024 فعالیت می‌کند.