فراز شکری و فرانک پرتوآذر رکابزنانی هستند که شانس رسیدن به سهمیه المپیک کوهستان را دارند و این رکابزنان برای حدود دو ماه به اروپا می‌روند تا در کاپ‌ها و مسابقات مختلف شرکت کنند.

به گزارش مرور نیوز، فراز شکری و فرانک پرتوآذر رکابزنانی هستند که شانس رسیدن به سهمیه المپیک کوهستان را دارند و این رکابزنان برای حدود دو ماه به اروپا می‌روند تا در کاپ‌ها و مسابقات مختلف شرکت کنند و پس از آن آماده حضور در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شوند.

محسن سلگی گفت: پرتو آذر و شکری دو نفری هستند که شانس گرفتن سهمیه دارند و به اروپا می‌روند و ما نامه شورای برون مرزی را برای آنها گرفته ایم و مقداری ارز برایشان تامین کردیم. شانس بیشتری در بخش کوهستان داریم تا بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم و خود این دو رکابزن هم انگیزه و امید دارند و تلاش خود را می‌کنند.

در بخش جاده با توجه به اینکه می‌توان گفت تیم‌های کنتینانتال فعالیت برون مرزی خود را تعطیل کرده اند بنابراین به نظر می‌رسد شاید فدراسیون تنها دلخوش تک سهمیه ای باشد که می‌تواند از طریق رنکینگ جهانی بگیرد.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک 2020 در رشته جاده، کشورهایی که در رنکینگ جهانی در رده ۳۳ تا ۵۰ قرار دارند هر کدام یک سهمیه می‌گیرند. در حال حاضر ایران در رده ۴۲ جهان است و فعلاً یک سهمیه دارد و البته تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ که رنکینگ نهایی اعلام و سهمیه‌ها مشخص می‌شود باید دید ایران می‌تواند تک سهمیه خود را حفظ کند یا خیر.