همیلتون در گرندپری چین در شانگهای در خط دو، پشت سر هم تیمی اش، والتری بوتاس، ایستاد اما خیلی زود توانست با پشت سر گذاشتن او، به رتبه اول برسد و در نهایت هم فاتح این مرحله شود .

به گزارش مرور نیوز، دو راننده مرسدس باز هم در رتبه های اول و دوم قرار گرفتند تا این تیم از همین ابتدای فصل فاصله با فراری را زیاد کند بوتاس هم در رتبه دوم قرار گرفت تا برای سوم بار در رقابت های این فصل، دو راننده مرسدس در رتبه های اول و دوم قرار بگیرند. این قهرمانی برای همیلتون از این نظر ویژه بود که هزارمین گرندپری برگزار شده از سال 1950 بود و این راننده انگلیسی توانست با فتح این مرحله، یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت کند.

همیلتون گفته بود قهرمانی در هزارمین گرندپری اتفاق ویژه ای برایش نیست اما به هر حال این رکورد به نام او ثبت شد

سباستین فتل ، راننده سرشناس فراری، در حالی در این گرندپری سوم شد که تیم فراری به چارلز لکلرک، هم تیمی 21 ساله او، دستور داد به فتل اجازه سبقت بدهد. این دستور در دور یازدهم داده شد؛ زمانی که فتل 1 ثانیه از هم تیمی اش عقب بود. لکلرک در حالی دستور را اجرا کرد که نارضایتی اش را به مسئولان تیم فراری اعلام کرد. تیم فراری پیش از مسابقه اعلام کرده بود که دو راننده اش می توانند با هم رقابت کنند اما در شرایط 50-50، اولویت با فتل خواهد بود.

لکلرک پس از دستور تیم فراری، مجبور شد به فتل راه بدهد اما از این موضوع اعلام نارضایتی کرد.

لکلرک در پایان در رتبه پنجم این گرندپری قرار گرفت؛ بعد از اینکه مکس ورشتاپن از تیم ردبول او را پشت سر گذاشت.