صالحی امیری با اشاره به موفقیت‌های سال گذشته، دستاوردهای کسب شده را حاصل تلاش فدراسیون‌ها و مجموعه ورزش عنوان کرد .

به گزارش مرور نیوز، رییس کمیته ملی المپیک گفت : همه ما پذیرفته‌ایم که تحت مدیریت یک نفر که همان سلطانی‌فر است کار کرده و برای موفقیت ورزش تلاش می‌کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر این موضوع که موفقیت در ورزش فقط به یک رشته تعلق ندارد خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی در رشته‌های مختلف ورزشی کسب شده به همه ورزش تعلق دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور موثر جامعه ورزش در امر امدادرسانی اشاره کرد و توضیح داد: اتفاق مهمی که امسال افتاد مسئولیت اجتماعی بود که جامعه ورزش به خوبی از عهده آن برآمد.

صالحی امیری افزود: دو طبقه سلبریتی‌ها یعنی قهرمانان و هنرمندان همیشه در بحث مسئولیت اجتماعی پرچم‌دار هستند و باید این مساله به صورت همیشگی و در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای اینکه همواره جامعه ورزش در بخش‌های امدادرسانی و مسائل اجتماعی ورود کند خاطرنشان کرد: بهتر است که مسئولیت اجتماعی به ساختار اجتماعی در جامعه ورزش و دیگر حوزه‌ها تبدیل شود.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: در خود فدراسیون‌ها باید کار فرهنگی در سال ۹۸ به شکل سازمان یافته و شکل بهتری انجام شود.

او گفت: کار فرهنگی به معنای چسباندن پوستر نیست بلکه ترویج فرهنگ بین ورزشکاران است. به عنوان مثال هر رشته‌ای مانند فوتبال می‌تواند یک نوع تبلیغ و رفتار فرهنگی در جامعه ایجاد کند.

صالحی امیری همچنین فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی را مورد توجه قرار داد و افزود: تعامل فدراسیون‌ها با این حوزه در کمیته ملی المپیک را مورد تاکید قرارداد.

وی در پایان در خصوص موزه ورزش نیز افزود: این بخش تخصصی که با همت وزیر ورزش و همچنین فدراسیون‌ها و قهرمانان راه اندازی شده متعلق به همه جامعه ورزش است. زیبایی موزه به این است که آن را پربار کنیم و باید فدراسیون‌ها در این خصوص تلاش بیشتری به کار بگیرند.