اولین روز لیگ جهانی کاراته وان مراکش با راهیابی یک نماینده ایران به فینال و یک کاراته کا به دیدار رده بندی به پایانت رسید .

به گزارش مرور نیوز، در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، علی اصغر آسیابری ابتدا نماینده روسیه با نتیجه ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت. در ادامه موفق شد رافائل آقایف آذربایجانی دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان را شکست دهد. در ادامه حریفی از کرواسی را ۶ بر صفر شکست داد.

او در مبارزه چهارم خود حریف اردنی را ۸ بر ۲ مغلوب کرد و در نیمه نهایی موفق شد بر کاراته کایی از فرانسه با نتیجه ۱۱ بر ۳ پیروز شود و به دیدار فینال راه یابد.

آسیابری روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف استانیسلاو هورنه از اوکراین می‌رود.

در همین وزن بهمن عسگری، ابتدا حریفی آلمانی را ۳ بر صفر برد. سپس با همین نتیجه نماینده ترکیه را شکست داد. در سومین مبارزه مقابل نماینده ژاپن ۵ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در اولین دیدار ۶ بر صفر از سد حریف ژاپنی گذشت، سپس مقابل نماینده آلمانی پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت قانونی مبارزه با قانون سنشو برنده تاتامی شد.

در سومین دیدار ۷ بر ۲ حریف ایتالیایی را مغلوب کرد.او در مبارزه چهارم موفق شد ۲ بر صفر بر حریف بلغارستانی غلبه کند و به نیمه نهایی راه یابد. خاکسار در نیمه نهایی ۶ بر ۳ مقابل حریف اوکراینی شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

خاکسار روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف سارا یامادا از ژاپن می‌رود.

در همین وزن فاطمه چالاکی ۳ بر ۲ مقابل حریف سوئیسی نتیجه را واگذار کرد و از حضور در ادامه رقابتها بازماند. در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیر رضا میرزایی در دیدار نخست نماینده اتریش را ۲ بر یک شکست داد و در ادامه ۶ بر یک مقابل حریف اردنی نتیجه را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند. در همین وزن هامون درفشی پور با شکست یک بر صفر مقابل کاراته کا ژاپنی از گردونه رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم امیر مهدی زاده در اولین مبارزه مقابل سوهی تایاما از ژاپن پس از تساوی یک بر یک با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.

در همین وزن مجید حسن نیا در دیدار نخست خود مقابل یرکینبک بایتوریف قزاقستانی ۵ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، در اولین مبارزه آنا ماریا دامالیدئو از ایتالیا را پس از تساوی صفر بر صفر با رأی داوران در هانتی برد. در ادامه ۳ بر یک از سد تاتیانا ریبالنچکو از روسیه گذشت. ما در سومین دیدار مقابل سراپ اوزچلیک ترکیه‌ای دارنده چندین عنوان قهرمانی جهان و اروپا به تساوی صفر بر صفر رسید تا حریف ترکیه‌ای برنده میدان شود.

او در گروه شانس مجدد مقابل حریفی از اسپانیا قرار گرفت و ۴ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در کاتای انفرادی لیگ جهانی کاراته وان مراکش، فاطمه صادقی در گروه ۶ با کاتاروهایی از انگلیس، شیلی، ژاپن، مصر، اسکاتلند و ایتالیا همگروه بود که با کسب امتیاز ۲۲۰۸۴ به عنوان نفر سوم به دور بعد رفت. در دور دوم صادقی امتیاز ۲۴.۲۶ را به دست آورد و نتوانست راهی دور بعدی شود و از دور رقابتها کنار رفت.