جودوکاران ایران در روز نخست از رقابت های قهرمانی آسیا با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند .

به گزارش مرور نیوز، مسابقات قهرمانی آسیا با حضور ۲۷۳ جودوکار از ۴۰ کشور صبح امروز به میزبانی امارات در سالن «شیخ الزاید» شهر فجیره آغاز شد. در روز نخست جودوکاران اوزان ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم به روی تاتامی رفتند که سه نماینده تیم کشورمان با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم مصطفی ریاحی فر دور نخست برابر «گنوکی کوگا» از ژاپن باخت و حذف شد. ابوالفضل محمودی دیگر نماینده ایران در این وزن ابتدا «علی خسروف» از یمن را از پیش رو برداشت و سپس برابر رقیبی از استرالیا نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

قاسم نوری زاده نیز در وزن ۶۶- کیلوگرم در اولین دیدار «دوآن بین» از چین را از پیش رو دارد و سپس نتیجه را به «ماکانوف» از قزاقستان واگذار و از جدول خارج شد.

فردا یکشنبه اول اردیبهشت ماه در روز دوم رقابتهای اوزان ۶۳- و ۷۰- کیلوگرم زنان، ۷۳- و ۸۱- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود. در وزن ۶۳- کیلوگرم با ۱۶ جودوکار، نرگس اسدزاده دور نخست استراحت دارد و سپس با «کوگلان» از استرالیا مبارزه می‌کند. در وزن ۷۰- کیلوگرم که ۱۳ جودوکار به رقابت خواهند پرداخت مریم بربط دور نخست با «تاناکا» از ژاپن مبارزه می‌کند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم محمد بریمانلو ابتدا «رشاد آریان» از افغانستان مبارزه می‌کند و سپس با «امانوف» از قزاقستان پیکار می‌کند. در این وزن ۳۲ جودوکار حضور دارند. در وزن ۸۱- کیلوگرم که ۲۷ جودوکار به رقابت خواهند پرداخت. مهدی فتحی پور دور نخست به مصاف «شاریپوف» از بحرین می‌رود و در صورت برتری با «دیدار خمزا» از قزاقستان مبارزه می‌کند.