سرپرست فدراسیون هندبال گفت: خوشحالم که لیگ برتر هندبال در سال جاری ابتر نماند و برخلاف برخی اخبار رسانه ها مبنی بر وقفه در برگزاری آن شاهد شروع فصل جدید این رقابت ها هستیم.

به گزارش مرور نیوز، عباسعلی اکبری در حاشیه دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و شهرداری کاشان در هفته نخست لیگ برتر اظهار کرد: برگزاری لیگ باعث می شود که ملی پوشان هندبال جذب تیم های مختلف لیگ برتری از جمله نماینده کاشان شوند تا با انجام تمرینات منظم به توسعه و پیشرفت ورزش هندبال در باشگاه ها کمک کنند.

وی در مورد وضعیت فعلی تیم ملی ایران گفت: در سال جاری رویداد بین المللی پیش رو نداریم ولی باید بازیکنان را برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا آماده کنیم.

اکبری افزود: بحث های کارشناسی در فدراسیون هندبال در هفته های آینده برگزار می شود و با تشکیل جلسات کمیته فنی درباره وضعیت کادرفنی تیم و برنامه ریزی برای آماده کردن تیم برای مسابقات آتی تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشحالم که لیگ برتر هندبال در سال جاری ابتر نماند و برخلاف برخی اخبار رسانه ها مبنی بر وقفه در برگزاری آن شاهد شروع فصل جدید این رقابت ها هستیم، افزود: تلاش می کنیم توسط کمیته فنی پدیده های لیگ برتر را شناسایی کرده و به تیم ملی معرفی کنیم و اردوهای درخور هندبال کشور را نیز برای بازیکنان تدارک ببینیم.

اکبری در مورد استعفای محسن طاهری از سرمربیگری تیم ملی هندبال گفت: او از نخبه های هندبال ایران است و کمک زیادی به هندبال کرده ولی با توجه به مشغله فراوان استعفا داده است. البته از نظر فدراسیون انتخاب یک هندبالیست برای مدیرعاملی باشگاه بزرگی چون سپاهان ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه باید از توانمندی ها و تخصص های طاهری در هندبال  بهره وری لازم را برد، افزود: به زودی جلسه کمیته فنی در فدراسیون هندبال تشکیل می شود و از طاهری دعوت می کنیم تا دلایل استعفایش را بیان کرده تا درباره آن تصمیم گیری شود.

اکبری درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون هندبال گفت: تلاش می کنیم این انتخابات را هرچه زودتر با توجه به سیاست های وزارت ورزش و جوانان برگزار کنیم ولی هنوز زمان مشخصی برای آن تعیین  نشده زیرا این کار باید فرایند خاص خودش را طی کند.

وی  خاطرنشان کرد: این فدراسیون تقریبا 30 میلیارد ریال بدهی از گذشته دارد که 15 میلیارد ریال آن مربوط به مسابقات نهاد ریاست جمهوری بوده که با رایزنی های انجام شده قرار شد مبلغ 10 میلیارد ریال آن را این نهاد پرداخت کند.