رییس فدراسیون فوتبال گفت : احتمال دارد یکی از تیم های اول تا چهارم لیگ مجوز حرفه ای را از کنفدارسیون فوتبال آسیا دریافت نکند .

به گزارش مرور نیوز، مهدی تاج در این‌باره اظهار کرد : متأسفانه شکایت از باشگاه‌های ایرانی زیاد است. یکی از باشگاه‌ها که باید به محاکم برود، احتمال دارد نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. اگر این تیم  نتواند شرکت کند، از تیم بعدی استفاده خواهیم کرد و سهمیه حذف نمی‌شود. هر تیمی نتواند مجوز حضور در آسیا را بگیرد، تیم بعدی جایگزین خواهد شد

سابقه AFC در ارائه مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که هیچ ارفاقی در کار نخواهد بود و هر باشگاهی که نتواند حداقل‌های لازم را برای حضور در لیگ قهرمانان کسب کند, باید پیش از آغاز مسابقات خداحافظی کند و سهمیه‌اش را به تیم دیگری بدهد. طبق قانون 8 تیم نیمه بالای جدول رده‌بندی لیگ به ترتیب اولویت از بالا به پایین شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. در صورتی که یکی از 4 تیم راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا نتواند مجوز‌های لازم را برای حضور در این مسابقات کسب کند, این تیم تراکتورسازی است که به عنوان تیم پنجم لیگ برتر و در صورتی که از فیلتر‌های AFC موفق رد شود,‌ در لیگ قهرمانان آسیا نماینده کشورمان خواهد بود.