سنتی ترین وزن وزنه برداری ایران باز هم در دوئل آسیایی کاروان ایران را صاحب مرغوب‌ترین نشان رقابت های آسیایی کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی داوودی قوی‌ترین وزنه بردار نوجوان جهان در دسته فوق سنگین به همراه محمدرضا روشنی دیگر نماینده سنگین وزن تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران دو وزنه برداری بودند که همچون رقابت های جهانی 2016 مالزی با دوبنده ایران در دوئل آسیایی ژاپن هم روی تخته رفتند و با درخشش خیره کننده خود، حسن ختامی رویایی را برای کاروان وزنه برداری نوجوانان ایران در توکیو رقم زدند. این دو ملی پوش کشورمان در گروه خود با رقبایی از کشورهای  ازبکستان، 2 نماینده از ژاپن، نماینده عربستان و وزنه بردار نوجوان چین تایپه رقابتی جذاب و مهیج را در سالن آرنای توکیو محل برگزاری مسابقات به نمایش گذاشتند.

 

*حرکت یکضرب

علیرضا داودی نماینده شایسته دسته فوق سنگین 94+ کیلوگرم ایران با ثبت وزنه های 155 و 166 کیلوگرم در حرکت یکضرب موفق شد مقتدرانه همانند رقابتهای جهانی مالزی صاحب جایگاه نخست حرکت یکضرب و مدال طلای این وزن شود. داودی در سومین حرکت خود پشت وزنه 171 کیلوگرم نیز قرار گرفت اما چون برای مدال طلا رقیبی نداشت، خیلی برای مهار این وزنه تلاش نکرد تا با همان وزنه 166 کیلوگرمی صاحب مدال طلای یکضرب این دوره از پیکارها شود.

علیرضا روشنی دیگر ملی پوش دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان همراه با داودی موفق شد با ثبت سه حرکت صحیح 143، 148 و 152 کیلوگرم سه بار پیاپی موفق روی تخته ظاهر شده و در نهایت بعد از داودی عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره حرکت یکضرب را به خود اختصاص دهد. در این حرکت وزنه بردار چین تایپه لون لین شنگ نیز موفق شد با ثبت وزنه 146 کیلوگرم صاحب مدال برنز و عنوان سومی حرکت یکضرب دسته 94+ کیلوگرم شود.

*حرکت دوضرب و مجموع

علیرضا داوودی قویترین نوجوان وزنه برداری جهان در دوضرب در نخستین حرکتش با ثبت وزنه 185 کیلوگرم جایگاه نخستش را در جدول تثبیت کرد. داودی در حرکت دوم دوضرب خود با ثبت وزنه 200 کیلوگرمی موفق شد با مجموع 366 کیلوگرم صاحب دو مدال طلای دوضرب و مجموع شده و عنوان قویترین مرد وزنه برداری آسیا را نیز از آن خود کند.

محمدرضا روشنی دیگر ملی پوش کشورمان در دسته 94+ کیلوگرم نوجوانان هم با ثبت وزنه های 182،184 اگرچه نتوانست در حرکت سوم خود  از پس وزنه 201 کیلوگرمی برآید اما در نهایت دیگر ملی پوش سنگین وزن کشورمان با مجموع 327 کیلوگرم ضمن دریافت دو مدال نقره دوضرب و مجموع جایگاه نایب قهرمانی را نیز به خود اختصاص داد.

در این وزن لون لین شنگ وزنه بردار تایپه با مجموع 327 کیلوگرم سوم آسیا شد.