مسابقات پهلوانی و زورخانه ای مدارس کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، هشتمین دوره از رقابت های پهلوانی و زورخانه ای ویژه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم (رده سنی جوانان متولد یکم مهر 1377 تا 31 شهریور 1380) در ایام دهه مبارک فجر به میزبانی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در این مسابقات برای کسب عنوان قهرمانی در رشته های تیمی زورخانه ای، هنرهای فردی (چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، 2 میل بازی و 3و4و5و6 میل بازی) و کشتی پهلوانی در 2 وزن (84 تا 96 و 96 تا 120 کیلوگرم) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شایان ذکر است مسوولین برگزاری این مسابقات در طرحی نوین برای توسعه ورزش زورخانه ای اعلام نموده اند، شرکت کنندگان در مسابقات کشتی پهلوانی می بایست حداقل با 2 رشته از رشته های ورزش زورخانه ای آشنایی داشته باشند.

کشتی گیران پهلوانی برای کسب مجوز حضور در وزن کشی باید با حضور در 2 ایستگاه اختیاری از 5 ایستگاه مشخص شده به انجام حرکات زورخانه ای با سنگ (5 کیلوگرمی هر جفت 10 کیلوگرم) حداقل 12 جفت، کباده (10 کیلوگرمی) حداقل 12 جفت، میل گیری با میل های (2 تا 5/2 کیلوگرمی) حداقل 12 جفت، 12 شنای شلاقی یا انجام چرخ تیز یا چرخ چمنی (30 ثانیه) پرداخته تا پس از تایید آن دو حرکت انتخابی بتوانند مجوز حضور در سکوی وزن کشی را دریافت نمایند.