سرمربی الاهلی گفت : متاسفانه مجبورم از پرسپولیس به فیفا شکایت کنم. تکلیف اصلی آنها در پرسپولیس این بود که من و دیگر خارجی‌های تیم را هر چه زودتر از باشگاه دور کنند.

به گزارش مرور نیوز، برانکو ایوانکوویچ گفت : صد بار گفته‌ام که بهترین دوران مربیگری خود را در تهران داشتم. رابطه خیلی خوبی بین من و هواداران وجود داشت و عشقی که به آنها داشتم باور نکردنی بود. همگی با هم از کادرفنی گرفته تا بازیکنان و دیگر اعضای تیم برای بدست آوردن نتایج درخشان همه توان‌مان را گذاشتیم. انتظارمان هم این بود که بعد از 4 سال که بهترین نتایج کسب شد، هم من و هم همکارانم به وجه زیبایی از پرسپولیس جدایی شویم اما متاسفانه با رفتار بسیار ناپسند مدیریت باشگاه و دیگر عوامل او مواجه شدیم.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره عدم پرداخت حقوقش توضیح داد: همه تعهداتی که به واسطه قرارداد وجود داشت باید انجام می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. نه تنها 11 ماه به تعهدات‌شان عمل نکردند بلکه الان هم حاضر به انجام آن نیستند و گردن نمی‌گیرند. تمایل ندارند نه دستمزد من و نه دستیارانم را بدهند. بیش از 60 درصد از قراردادم را طلبکارم. همکارانم چند ماه از حقوق‌شان را طلبکارند و بدون اینکه دستمزدشان را بگیرند ایران را ترک کردند. طبیعتا همه آن مهربانی‌ها و تعریف‌هایی که انجام می‌دادند فریب و کذب بود. همه آن موارد که می‌خواستند به هواداران نشان دهند مایلند من در پرسپولیس بمانم فریب اذهان عمومی بود.

برانکو همچنین اظهار داشت: متاسفانه مجبورم از پرسپولیس به فیفا شکایت کنم. تکلیف اصلی آنها در پرسپولیس این بود که من و دیگر خارجی‌های تیم را هر چه زودتر از باشگاه دور کنند که این کارم انجام دادند. به احتمال خیلی زیاد جدا از من و دستیارانم، بودیمیر و بشار رسن هم برای گرفتن حق‌شان به فیفا شکایت خواهند کرد. حتی برای فصل آینده که در پیش داریم هم ادعای خسارت خواهیم کرد.

او درباره ادعای باشگاه پرسپولیس درباره عدم تعهد برانکو به قراردادش گفت: از 4 ماه قبل چند نامه به باشگاه زدیم و به نوعی به آنها هشدار دادیم که باید به تعهدات‌شان در قبال ما عمل کنند. حتی رعایت حداقل موازین را هم در مورد دستیارانم نکردند که پاسخ نامه‌های آنها را بدهند. آخرین نامه را که نوشتیم به باشگاه 15 روز مهلت دادیم که آن مهلت را هم رعایت نکردند. بسیار غمگین و مایوسم بابت رفتاری که از باشگاه سر زد.

وی افزود: بارهای قبل هم باشگاه مدام در پرداخت تاخیر ایجاد می‌کرد اما به هیچ وجه اعتراضی به این مسئله نمی‌کردیم. همیشه انتظار داشتیم که با رضایت دو جانبه این مشکلات حل شود اما در دوران مدیریت اخیر قول‌های زیادی به ما داده شد که طبیعتا هیچ یک اجرا نمی‌شدند و کاملا آگاهانه به ما دروغ گفته می‌شد.

دلیلی نداشت کسی را کنار بگذاریم

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا قصد کنار گذاشتن سیدجلال، ماهینی و عالیشاه را داشت، گفت: نه این موضوع اصلا حقیقت ندارد و من نه تنها همه بازیکنانم را می خواستم بلکه درخواست داشتم نفرات معدودی هم به جمع‌مان اضافه شوند. اینکه خود آنها میل داشتند نفراتی را کنار بگذارند مربوط به خودشان است اما من چنین تصمیمی نداشتم. همه بازیکنان تحت قرارداد باشگاه بودند و دلیل نداشت که بخواهیم بازیکنی را کنار بگذاریم. فقط می‌خواستیم چند بازیکن جذب کنیم.

وی افزود:  در مورد اضافه کردن بندی به قرارداد بازیکنان هیچ صحبتی از سوی مدیریت باشگاه با من نشده بود و از این موضوع بی‌اطلاع هستم.

طرحی برای کنار گذاشتن ما مطرح بود

سرمربی کروات درخصوص حضور کالدرون و شرایط او نیز عنوان کرد: طبیعتا کار راحتی نخواهد بود. نه کالدرون بلکه اگر خود من هم می‌ماندم تکرار قهرمانی‌هایی که کسب شد بسیار سخت بود. کالدرون مربی فوق‌العاده و با سابقه‌ای بسیار درخشان است. انتظارات هم اکنون از پرسپولیس خیلی بالا رفته و قطعا کالدرون کار سختی پیش‌رو دارد.

برانکو دلیل تصمیم خود را به این شکل گفت: دلیل اصلی تصمیم من مشکلاتی بود که در باشگاه وجود داشت و اراده‌ای برای حل آنها وجود نداشت. من و دستیارانم مربیان حرفه‌ای هستیم و زندگی‌مان از طریق فوتبال می‌چرخد. یک‌سال از پرسپولیس دریافتی نداشتیم و این خیلی بد بود. دلیل دیگری برای ترک پرسپولیس نداشتم.

سرمربی سابق سرخ ها افزود: طبیعتا مشکلات موجود با این مدیریت حل نمی‌شد. از قرار معلوم طرحی برای کنار گذاشتن ما از پرسپولیس وجود داشت و این طرح اجرا شد. به طور مثال در روز فینال جام حذفی هیچ یک از اعضای هیئت مدیره و خود مدیرعامل نزد بازیکنان و کادرفنی نیامدند که تبریک بگویند. برای هیچیک از اعضای تیم پاداش قهرمانی این جام در نظر گرفته نشد. کار به جایی رسیده بود که من قبل از بازی آخرمان شخصا از جیبم به بازیکنان پاداش دادم تا با انگیزه بالا به میدان بروند.

نمی خواستم بمانم لیست نمی دادم

برانکو درباره وعده یکی از اعضای هیئت مدیره به او گفت: واقعیت این است که همه به یک شکل در باشگاه قول می‌دادند که هیچ یک عملی نشد. زندگی هیچ کس هم با قول و وعده نمی‌چرخد. همه در طول یک سال قول می‌دادند که می‌شود، می‌شود اما هیچ کدام عملی نشد. در واقع باشگاه به این شکل اداره می‌شد.

او در این باره همچنین گفت: بحثی مطرح است که برانکو ایوانکوویچ بعد از اینکه پرسپولیس را نایب قهرمان آسیا کرد انتظار داشت فدراسیون او را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کند اما این اتفاق رخ نداد تا شما دیگر انگیزه چندانی برای ادامه حضور در فوتبال ایران را نداشته باشید.

برانکو اضافه کرد: نه این طور نیست. من اگر انگیزه لازم را برای ادامه کار نداشتم فصل را با کسب دو جام به پایان نمی‌رساندم. حتی لیست خرید و برنامه اردویی و تمرینی تیم را تحویل باشگاه داده بودم. این موضوع نشان می‌دهد که از قبل تصمیم به رفتن نگرفته بودم.

سرمربی فعلی الاهلی در پاسخ به سوالی درباره لیستش گفت: بله؛ چرا که نه. من از باشگاه خواستم بازیکنان جوان به تیم‌های دیگر قرض داده شوند تا بتوانند بازی کنند. ضمن اینکه نعمتی دفاع پدیده، مهدی طارمی، محمدرضا حسینی و یک بازیکن جوان به نام علیرضا آرتا که یک مدافع جوان در مس کرمان بود را می‌خواستم.

وی درباره این موضوع که آیا بازیکنی درخواست جدایی را از او داشت گفت: نه هیچ بازیکنی از من درخواست جدایی نداشت.

هیچگاه قرارداد را افزایش ندادند

برانکو درباره قرارداد خود توضیح داد: واقعیت این است که در 4 سالی که سرمربی پرسپولیس بودم مبلغ قراردادم ثابت بود و هیچ‌گاه آن را افزایش ندادند. در تمام این مدت با یک رقم قرارداد کار کردم و حتی قراردادی که برای فصل آینده نوشته بودیم با همان مبلغ سال اول یکی بود.

او درباره احتمال موفقیتش در الاهلی گفت: هیچ کس تضمینی برای موفقیت نمی‌دهد. من به تازگی به الاهلی ملحق شده‌ام. در ادامه راه خواهیم دید که چه کادر و بازیکنانی در اختیار دارم. ضمن اینکه هنوز قراردادی با این باشگاه امضا نکرده‌ام. ما تازه 5 روز پیش توانستیم روی خیلی از مسائل به توافق برسیم.

کالدرون بهترین نسل را در اختیار دارد

برانکو ایوانکوویچ در خصوص کالدرون نیز گفت: آنچه باید به کالدرون بگویم این است که او تیمی را به دست آورده که کاملا شکل گرفته و در یک فصل دو جام گرفته و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده است. بازیکنانش فوق‌العاده زحمت‌کش و متعصب هستند. در واقع کالدرون برترین نسل تاریخ پرسپولیس را به دست آورده است. او همچنین یک ارتش بسیار متعصب از هواداران پرسپولیس را پشت خود می‌بیند.

او اضافه کرد:  آنها قطعا در هر شرایطی کادرفنی و بازیکنان راحمایت خواهند کرد تا بتواند به بهترین نتایج برسد. در آخر می‌توانم به کالدرون پیشنهاد کنم که از همین الان ایجنت‌های خودش را آماده شکایت از فیفا برای گرفتن دستمزدش از پرسپولیس کند.

ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا عدم عقد قرارداد با الاهلی به پرسپولیس ربط دارد یا نه گفت: نه هیچ ارتباطی ندارد. ما زودتر از اینها نتوانستیم بر سر یکسری مسائل به توافق برسیم. از آنجایی که تا تاریخ 26 ژوئن باشگاه پرسپولیس به تعهداتش در قبال من و همکاران عمل نکرده، خود به خود قرارداد فصل آینده ما با پرسپولیس فسخ شده است. من مربی حرفه‌ای هستم و زندگی‌ام از فوتبال می‌گذرد. طبیعتا حق دارم که با باشگا‌های دیگر مذاکره و حتی قرارداد امضا کنم تا اینکه منتظر بمانم باشگاه پرسپولیس بعد از آن خدماتی که داشتم به تعهداتش عمل کند. اینطور نیست که بیشتر از این منتظر بمانم.

گفتند نمی خواهیم توافقی صورت بگیرد

برانکو درباره مذاکرات باشگاه پرسپولیس با وکیلش گفت: امیر علی حسینی مدیر امور بین الملل و ذاکر وکیل باشگاه پرسپولیس به وکیل من در استانبول گفته‌اند که باشگاه نمی‌خواهد توافقی صورت بگیرد و دستمزدتان را پرداخت کند. در واقع آنها قصدی برای این کار ندارند.

وی افزود: واقعا انتظار نداشتم جواب زحمات من و همکارانم را به این شکل بدهند. در مورد بازگشتن به پرسپولیس نمی‌توان در مورد آینده حرف زد. مخصوصا اینکه ما مربیان حرفه‌ای همیشه چمدان‌های‌مان آماده برای سفر است.

برانکو در پایان خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: تشکر فراوان و بی‌دریغ از همه آنها که یادشان همیشه در قلبم باقی خواهد ماند. انتظارم از هواداران پرسپولیس این است که همانند قبل پشت تیم باشند و از بازیکنان حمایت کامل کنند چرا که آنها شایسته هر نوع تقدیری هستند. بازیکنانی که متعصب و باهوش هستند و هدف‌شان سربلندی باشگاه است. آنها هیچ وقت از تلاش برای موفقیت بیشتر دریغ نکردند.