شب گذشته تیم ملی جوانان والیبال ایران در بازی فینال توانست ایتالیا را شکست دهد و برای اولین بار عنوان قهرمان جوانان جهان را کسب کند اما در کمال ناباوری این بازی از تلویزیون پخش نشد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا داورزنی درباره عدم پخش این بازی از تلویزیون توضیح داد: برای پخش مجموعه این مسابقات شرکت آی ام جی با فدراسیون جهانی والیبال قرارداد دارد و بسته به شرایط بعضا از طریق ماهواره و تلویزیون اینترنتی، مسابقات را پخش می‌کند. جدا از این موضوع باتوجه به پیگیری‌هایی که فدراسیون جهانی والیبال انجام داده بود، بازی‌های مسابقات جوانان جهان به صورت اینترنتی در سراسر دنیا پخش می‌شد.

وی افزود: پیگیری‌های بسیاری از سوی دوستان انجام شد تا بتوان از بحرین سیگنال گرفت و مسابقات را پخش کرد اما شرکت پخش اعلام کرده بود که متاسفانه به علت تحریم‌ امکان اینکه با ایران قرارداد ببندد و فیلم مسابقات را به ما بفروشد، وجود ندارد. به این ترتیب نتوانستیم اجازه پخش بازی از بحرین را بگیریم. بحرین هم با توجه به شرایط، مسابقات را فقط در شبکه داخلی و با آرم خودشان پخش می‌کردند.

داورزنی در ادامه بیان کرد: تلاش‌های زیادی برای پخش مسابقات از سوی صدا و سیما و فدراسیون صورت گرفت. چندین بار شخصا با فدراسیون جهانی از جمله دبیر کل فدراسیون صحبت کردم تا این مسئله را حل کنند. نهایتا فدراسیون جهانی هم صحبت کرد که از طریق اینترنتی می‌شود پخش کرد اما چون دوستان صداوسیما می‌خواستند کیفیت تصویر و شرایط پخش را بهتر کنند، نتوانستند از طریق آی ام جی سیگنال بگیرند و بازی را در داخل کشور پخش کنند.