سرمربی پرسپولیس گفت: در هیچ کشوری نمی توان بااطمینان قول قهرمانی داد و خیلی کمتر این اتفاق می تواند بیفتد چون ما سه بار قهرمان شدیم.

به گزارش مرور نیوز، گابریل کالدرون امروز برای اولین بار برای کنفرانس خبری پا به سازمان لیگ گذاشت و رودرروی خبرنگاران نشست. او در این کنفرانس از بازی فردا، میزان آمادگی تیمش و همچنین جذب بازیکنان مدنظرش صحبت کرد.

مرسی. عصر بخیر(به فارسی می گوید). تمام بازی های ما بازی های سختی است و مثل بازی های آخر جام جهانی می ماند. ما همه چیز را آماده کردیم و با تمام احترام به تیم مقابل، آمارهای گذشته متعلق به گذشته هستند. به تیم خودم اعتماد دارم و وظیفه ما بردن این مسابقه است.

من از بازیکنان داخلی خیلی رضایت دارم. دو بازیکن خارجی قرار بود بیایند که در حال حاضر تنها یکی از آنها آمده است اما من از بازیکنان ایرانی که کار می کنم از همه آن ها رضایت دارم. من از بازیکنان ایرانی واقعا راضی هستم سطحشان واقعا عالی است اما درباره بازیکنان خارجی ما یک محدودیت بودجه داریم. یک جای خالی برای بازیکن خارجی داریم اما تا الان موفق نشده ایم او را پیدا کنید. ما بازیکن برزیلی را براساس ویژگی هایی که داشت جذب کردیم چرا که بازیکنی بود که به آن احتیاج داشتیم.

پرسپولیس در فصل گذشته گل های زیادی نزده اما گل های کمی دریافت کرده و این آمار خوبی است. پرسپولیس قهرمان شد اما گل های زیادی نزده است. من برای قهرمانی چهارم باید آمار دفاعی تیم را حفظ کنم اما در حمله بهتر ظاهر شویم. مسلما تیم های دیگر هم هستند که روی مربیان و بازیکنان خارجی سرمایه گذاری زیادی کردند اما ما فقط یک بازیکن خارجی آوردیم. دوباره تکرار می کنم اما من از بازیکنان داخلی کاملا راضی هستم.

من فکر می کنم آمادگی بدنی بازیکنان خیلی خوب است. ذهنیت من این است که کار و تلاش بیشتر با توپ داشته باشیم و تیم از این لحاظ خیلی بهتر شده است. ما سیستم جی پی اس داریم که نشان می دهد بازیکنان چقدر دوندگی داشته اند. بازیکنان پرسپولیس از این نظر وضعیت خوبی دارند و بازیکنان ما راندمان خوبی را نشان داده اند. از اروپا هم شناخت دارم و این سیستم جی پی اس به ما نشان می دهد که بازیکنان پرسپولیس فاصله زیادی با اروپا ندارند و وضعیت خیلی خوبی دارند. من از ذهنیت و فکر بازیکنان خیلی خوشم آمد و سطح بازیکنان ایرانی که در تیم هستند خوب است و از این بابت خیلی خوشحال هستم. من خیلی به بازیکنان داخلی که داریم امید دارم اما در جذب بازیکن خارجی محدودیت داشتیم.

در هیچ کشوری نمی توان بااطمینان قول قهرمانی داد و خیلی کمتر این اتفاق می تواند بیفتد چون ما سه بار قهرمان شدیم ولی اگر من اینجا هستم مطمئنم می توانیم دوباره این کار را انجام بدهیم؛ به دو دلیل: بازیکنانی که در گذشته اینجا بودند و سه قهرمانی به دست آوردند نشان دادند که از نظر ذهنی بازیکنان بزرگی هستند و دلیل دیگر اینکه کاملا به کار خودم اطمینان دارم. به عنوان مربی نتایج خیلی خوبی در کارنامه ام دارم و اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم تیم های دیگر بازیکنان خارجی بیشتری گرفتند مثل استقلال که بازیکن ایتالیایی جذب می کند اما ما فقط یک بازیکن گرفتیم اما ما با کیفیت بازیکنان داخلی می توانیم این خلا را جبران کنیم.

عملا ما از حیث بودجه امکان جذب بازیکن دیگری را نداریم. یک بازیکن آوردیم که جوان است اما در فصل گذشته نتوانسته زیاد بازی کند. فوتبال پول است و با بودجه ای که داشتیم می توانستیم این بازیکن را بیاوریم. همانطور که می دانید مذاکرات بین باشگاه و بازیکن انجام می شود. در مذاکره اگر سریع عمل نکنید موفق نمی شوید و باید از باشگاه بپرسید. مربی دوست دارد بازیکن خارجی جدید را خیلی زود در خدمت داشته باشد تا هماهنگ شود. من تمام امیدم به بازیکنان داخلی است و مطمئن هستم که با این بازیکنان بهترین نتایج را خواهیم گرفت.

من در جریان عمل کمال کامیابی‌نیا و همچنین بشار هستم. در واقع بهتر بود که پارسال این عمل را انجام می داد ولی نمی دانستم این این مصدومیت تکرار خواهد شد. او نمی توانست بازی کند و جراحی بهترین تصمیم بود. کمال کامیابی‌نیا بازیکن مهمی است و در وسط زمین می‌توانست تعادل را برای ما رقم بزند. با این حال ما با بازیکنان دیگر این خلا را جبران میکنیم. ترجیح می دهم درباره گذشته، مصدومیت و بازیکنانی که نتوانستیم به خدمت بگیریم دیگر صحبت نکنم. این ها بدشانسی هایی است که ممکن است که برای هر تیمی رقم بخورد. من هدف دیگری دارم و آن اینکه تلاش کنم دوباره قهرمان شویم. ما با یکسری مشکلات شروع کردیم اما با تلاش بازیکنان این خلا را جبران می کنیم. من شخصی فروتن هستم و ترجیح می دهم در این باره تمرکز نکنم.

من ترجیح می دهم این اتفاق شایعه باشد. این مسلما برای یک فدراسیون اتفاق خوبی نیست و خصوصا اینکه فدراسیون ایران خیلی مهم است و این مساله باید در حد شایعه باشد.

ما به دنبال این هستیم تا به قهرمانی برسیم و مسلما به دنبال بهترین ها خواهیم بود. ترجیح می دهم به جای اینکه دو بازیکن معمولی داشته باشیم یک بازیکن فوق العاده جذب کنیم.

من مشکلی ندارم که جشن پیراهن پرسپولیس چه زمانی برگزار شود. هر موقعی که برگزار شود مشکلی نیست. چیزی که با آن مخالف هستم این است که امشب و یک شب قبل از بازی این کار انجام شود و این منطقی نیست. روش حرفه ای این است که در زمان مناسبی انجام شود تا به تیم آسیب نرساند. همه چیز باید سازمان دهی مناسبی داشته باشد.