بازی لیون و زنیت در رقابت‌ های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با تساوی یک بر یک یاران آزمون مقابل لیون فرانسه پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، تیم زنیت سنت‌ پترزبورگ در رقابت‌ های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۱:۲۵ در ورزشگاه پارک المپیک، مهمان تیم لیون فرانسه بود.

دو تیم در نیمه اول موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند و سردار آزمون نیز در دقیقه ۲۱ شوت محکمی به سمت چپ پایین دروازه لیون زد که این فرصت گلزنی با واکنش مناسب آنتونی لوپز تبدیل به کرنر برای زنیت سنت‌پترزبورگ شد.

در دقیقه ۳۴ هم شوت پشت محوطه زمینی سردار با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه لیون به بیرون رفت تا ستاره ایرانی همچنان در امر گلزنی ناکام بماند ولی سه دقیقه پس از آن آزمون بخاطر متوقف کردن و خطا روی تیاگو مندس با کارت زرد جریمه شد و خود او نیز در این صحنه آسیب دید.

سردار که پس از این خطا بخاطر مصدومیت پای چپ لحظاتی روی زمین بود و حتی قرار بود در دقیقه ۳۸ از زمین بیرون برود، اما با مداوای تیم پزشکی زنیت سنت‌پترزبورگ به کارش ادامه داد تا تیم روسی از حضور ستاره ایرانی خود بهره ببرد.

آزمون که دو بار دروازه لیون را تهدید کرده بود، در دقیقه ۴۱ پس از یک- دو با آرتم زیوبا و دریافت پاس در بین مدافعان فرانسوی، با شوت نوک پای چپ دقیق دروازه لوپز را باز کرد تا زنیت به گل اول برسد و به برتری در نیمه نخست دست پیدا کند.

در دقیقه ۵۰ لیون با گلزنی ممفیس دیپای از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید، اما نکته مهم در این گل، خطای پنالتی‌ای بود که اتفاق افتاد؛ اوزدوئف که به‌عنوان یار تعویضی به جای آزمون به بازی آمده بود، روی دیپای مرتکب خطای پنالتی شد تا گل زیبای سردار بسوزد.

در ادامه مسابقه تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی‌ثمر بود تا این دیدار با تساوی یک بر یک یاران آزمون مقابل لیون فرانسه پایان پیدا کند و زنیت در فرانسه صاحب یک امتیاز در نخستین مسابقه لیگ قهرمانان اروپا شود.