دبیرکل کمیته ملی المپیک تأکید کرد، انتظارات این کمیته در بازی‎های آسیایی ساحلی ویتنام برآورده شده است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی، سرپرست کاوران اعزامی کشورمان به پنجمین دوره بازی‎های ساحلی آسیا و دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کاروان ورزشی ایران در پنجمین دوره بازی‎های آسیایی ساحلی ویتنام، کاروانی کیفی بود. این بار با 33 ورزشکار در 9 رشته همان نتیجه‎ای را گرفتیم که در دوره قبل با 85 ورزشکار در 17 رشته اعزامی گرفته بودیم. البته در این دوره یک مدال بیشتر کسب کردیم.

وی ادامه داد: پس از بازگشت از بازی‎های المپیک ریو اعزام به پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی که از ماه‎ها قبل کارهای آن انجام شده بود در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفت که پس از برگزاری جلسات مختلف و کار کارشناسی  و تجربه خوبی که در بازی‎های آسیایی اینچئون داشتیم، تصمیم هیئت اجرایی بر این بود که همانند بازی‎های آسیایی کاروانی کیفی و مدال‌آور در رشته‎های انفرادی، اما بدون تنزل نسبت به دوره قبل را راهی ویتنام کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک،‌ افزود: بر همین اساس اگر چه در بعضی از رشته‎های تیمی شانس مدال هم داشتیم، ولی به جهت کاهش هزینه و نفرات اعزامی و مدال‌آوری بیشتر تمرکزمان را روی رشته‎های انفرادی گذاشتیم. بعد از بررسی‎های مختلف به این نتیجه رسیدیم که با 33 ورزشکار در 9 رشته انفرادی راهی این رقابت‎ها شویم، چرا که هدف‌مان حفظ جایگاه چهارمی آسیا با کسب همان تعداد مدال‎های طلای دوره قبل بود.

شهنازی تصریح کرد: با توجه به برگزاری بازی‎های جهانی ساحلی و تأکید شورای المپیک آسیا به آن و پتانسیل خوبی که در زمینه ورزش‎های ساحلی داریم، کمیته ملی المپیک در حد توان نگاه ویژه‎ای به این بازی‎ها دارد. به همین دلیل نگاه ما کیفی و حمایتی است، به‌طوری که شاهد بودید این بار نفرات اعزامی ما به یک سوم و رشته‎های اعزامی به ویتنام نسبت به دوره قبل به نصف کاهش یافته بود، ولی همان نتیجه چهارمی قبل تکرار شد. یعنی ما در دوره قبل در پوکت با 85 ورزشکار در 17 رشته چهارم شدیم، آن هم با هشت طلا، ولی در این دوره از بازی‎های ساحلی آسیایی با 33 ورزشکار در 9 رشته همان عنوان چهارمی دوره قبل را  با 9 مدال طلا، شش نقره و شش برنز تکرار کردیم.کاروان اعزامی کشورمان خوب نتیجه گرفت و انتظاراتمان برآورده شد. در اینجا جا دارد از مسئولان فدراسیون‌های رزمی، کشتی و دوومیدانی تشکر کنم.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‎های آسیایی ساحلی در خاتمه گفت:‌ حضور توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مراسم افتتاحیه این رقابت‎ها و برگزاری بازی‎های ساحلی جهانی خود بیانگر توجه بیش از پیش به ورزش‎های ساحلی است و با توجه به پتانسیل خوبی که کشورمان در این رشته‎ها دارد، بدون شک ورزشکاران کشور عزیزمان در بازی‎های جهانی ساحلی نیز افتخارآفرین خواهند بود.