رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی- بهداشتی در ایجاد بستر لازم برای تحقیق درمان بیماریها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی کمک می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین اکبری،اظهارکرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با همکاری دفترخدمات بازاریابی و فروش فرادید اقدام به برگزاری اولین کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی- بهداشتی کرد.

وی افزود: کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی با شرکت 40 نفر در 21 بهمن ماه جاری در محل هتل کوهستان بیرجند برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی با اهداف شناسایی نیروهای بالقوه و علاقه‌مند در زمینه تولید، فرآوری و صادرات زالو و توسعه کاربردهای زالو برگزار شده است.

اکبری ادامه‌داد: همچنین این کارگاه در ایجاد بستر لازم برای تحقیق و فرآورده‌های جانبی از زالو، هم‌افزایی، ایجاد کارگروه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی در زمینه زالو، درمان بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی و اشتغال و کارآفرینی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی با مبانی زالو درمانی، تغذیه و شرایط نگهداری، شناخت زالو و تشخیص گونه طبی و غیرطبی، بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: فراگیران در این دوره محصولات جانبی زالو و بررسی راهکارهای صادرات را فراگرفته و نحوه راه‌اندازی کارگاه پرورش و تکثیر زالو و سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش آن را آموختند.

اکبری یادآورشد: در پایان این کارگاه تمامی فراگیران، گواهینامه شرکت در کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی- بهداشتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اهداف ذکر شده یکی از اهداف دیگر این سمینار، تشکیل تعاونی فراگیر از کلیه علاقمندان، سرمایه‌گذاران، اطباء و پرورش‌دهنگان، تجار زالو و گیاهان دارویی بود که با تشکیل کارگروه‌های پنچ‌گانه نسبت به عضوگیری و فعال‌کردن تعاونی اقدام خواهد شد.