قزوین- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: امسال 24 گشت‎ حفاظتی خودرویی در ایام تعطیلات نوروزی در آماده‎باش کامل بوده و اراضی کشاورزی و باغی استان را رصد می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز رضا افلاطونی اظهار کرد: طی 72 ساعت گذشته بیش از هشت هزار و 58 کیلیو متر از اراضی کشاورزی استان مورد بازرسی و کشت زنی اکیپ های حفاظت اراضی کشاورزی قرار گرفته که طی این مدت چهار مورد ساخت ساز غیر مجاز شناسای و برخورد شده است.

به گفته وی این تعداد ساخت ساز غیر مجاز به مساحت 155 متر مربع بوده که دو آن راسا قلع و قمع شده و دو دیگر اخطار توقف عملیات و صورت مجلس جهت ارجاع به مراجع قضایی صورت گرفته است.

افلاطونی با اشاره به این نکته که در ایام تعطیلات نوروزی عده ای اقدام به تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی وجود دارد از مردم خواست درصورت مشاهده هر گونه تغییر کابری غیر مجاز مراتب با سامانه 131 امور ارضی اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: در این راستا با مسئولین محترم هماهنگی لازمه به عمل آمده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یاد آور شد: با توجه به اینکه زمین عرصه تولید و حفاظت از آن جزئی از مصادیق اقتصاد مقاومتی می‌باشد، سامانه ارتباط مردمی 131 و گشت‌های حفاظت اراضی آمادگی را دارد که به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل اخبار و گزارشات مردمی را دریافت کنند.

افلاطونی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف سامانه 131 دادن مشاوره به مردم است ادامه داد: کارشناسان سامانه 131 با آگاهی از همه امور مرتبط با حوزه زمین راهنمای‌ های لازم را در ایام تعطیلات نوروز به مردم ارائه می‌دهند.