قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اختصاص 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز علی اکبر متقی فرد اظهار کرد: اجرای طرح های نوین آبیاری تحت فشار و قطره ای بهترین راهکار برای مدیریت منابع آبی و کاهش مصرف است.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع بحران آب در سفر ریاست جمهوری به قزوین با اجرای 20 هزار هکتار سیستم آبیاری مدرن موافقت شد که بلافاصله عملیات اجرایی با مشارکت کشاورزا آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار گرفته است.

وی یادآورشد: در اجرای سیستم نوین آبیاری 207 طرح پیش بینی شده که برای اجرای آنها 80 میلیارد تومان در سطح 10 هزار هکتار هزینه خواهد شد.

متقی فرد اضافه کرد: تاکنون 60 میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی اظهارداشت: اولویت سازمان جهاد برای صرفه جویی در هزینه ها اجرای طرح به صورت تجمیع است تا بتوان از یک منبع آبی برای دهها طرح آیباری استفاده کرد که برای نمونه طرح 85 هکتاری روستای قدیم آباد که امروز مورد بازدید وزیر محترم کشور قرار گرفت به صورت تجمیع در سطح 85 هکتار برای 40 کشاورز اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: اجرای طرح های نوین آبیاری موجب افزایش راندمان آبیاری از 40 درصد به 70 درصد می شود و در این میان شاهد کاهش مصرف آب تا 50 درصد نیز هستیم.

متقی فرد در ادامه اظهارداشت: در سال آینده نیطز با اختصاص 80 میلیارد تومان عملیات اجرایی آبیاری نوین در 10 هزا هکتار دیگر از راضی کشاورزی استان آغاز خواهد شد.