رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 18 هزار و 358 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه این محصولات کشف و معدوم شد.

مطهره ستائی مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با مرور نیوز افزود: این مقدار فرآورده خام دامی سال گذشته توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی هفت شهرستان جنوب کرمان کشف شد.
وی بیان کرد: تضمین سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است که در این زمینه سال گذشته بیش از 29 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی منطقه جنوب کرمان انجام شد.
وی گفت: در این بازدیدها 40 مورد مرکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی غیربهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در این مراکز طبق ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور، از تذکر و درج در دفترچه بهداشتی مرکز تا پلمب واحد متخلف با دستور مراجع قضایی با خاطیان برخورد می شود.
وی گفت: هنگام خرید فرآورده های خام دامی به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضاء، رنگ، بو و وضعیت ظاهری محصول توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق تلفن گویای 1512 به دامپزشکی اطلاع دهید.
مسئول آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در منطقه جنوب کرمان از دوره های آموزشی ترویجی بهره مند شدند.
علی دلفاردی افزود: در این کلاس ها در خصوص راه های پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام، بهداشت اماکن و فرآورده های خام دامی، بهداشت و بیماری های زنبور عسل، بهداشت و بیماری های طیور، بهداشت و بیماری های شتر و مخاطرات ناشی از قاچاق دام به روستاییان و فعالان حوزه دامپزشکی آموزش داده شد.
وی گفت: 17 هزار برگ بروشور، 900 برگ تراکت و اطلاعیه، 10 پلاکارد و بنر ترویجی، 300 برگ پوستر، دو برنامه رادیویی 20 دقیقه ای، 30 پاورپوینت ترویجی و 562 جلد کتاب توزیع و تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش دانش روستاییان و فعالان حوزه دامپزشکی، افزایش سطح بهداشت عمومی و همچنین اقتصاد جامعه محقق خواهد شد.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.