مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قیمت خرید تضمینی گندم درسال زرعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

فرزاد خوش اخلاق در گفتگو با مرور نیوز با بیان اینکه هماهنگی اولیه جهت برداشت گندم وخرید تضمینی انجام شده است افزود: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی درسال زراعی جاری با 2و 33دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته 13 هزار ریال تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به این که برنامه ریزی برای تعیین مراکز خرید تضمینی گندم همانند سالهای گذشته در مناطق گندم خیز استان انجام شده است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود امسال بشی از 200 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین به مراکز خرید عرضه شود.

خوش اخلاق تصریح کرد : براساس این پیش بینی این میزان گندم، ازکشاورزان شهرستان های آبیک حدود 48 هزار تن، البرز24 هزار تن، آوج 32 هزار تن بوئین زهرا 40 هزارتن، تاکستان 20 هزار تن وقزوین 36 هزارتن خریداری می شود.

خوش اخلاق اضافه کرد:شرایط استاندارد خرید گندم بر اساس 4 درصد افت مفید و2 در صد افت غیر مفیداز حداکثر میزان افت مفید 10 درصد و افت غیر مفید 7درصد وحداکثر رطوبت 12 درصد خواهد بود.

وی یاد آور شد: میزان سن زدگی تا 2 در صد وزنی خارج از افت قابل قبول خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان 48هزار و 934 هکتار گندم آبی و حدود 92 هزار 671هکتار گندم دیم کشت شده است.