استاندار البرز گفت که این استان یکی از استان هایی است که هم در حوزه تخصصی، فنی و فناوری دارای توانمندی است و هم در تولید بذر نمونه ملی است و در برداشت گندم سال گذشته کار نمونه در کشور از استان البرز بود.

به گزارش مرور نیوز، سید حمید طهایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سیلوی استان البرز در شهرستان فردیس در جمع خبرنگاران، افزود: این برای استان البرز مایه افتخار است که مرکز سیلوی ملی و خرید گندم در استان البرز قرار دارد.
وی ادامه داد: هر سال برداشت گندم در استان البرز نسبت به سال قبل از آن اضافه می شود و دولت نیز برای حمایت از کشاورزان قیمت گندم را افزایش داده است.
طهائی تصریح کرد: حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و خبرگان کشاورزی در کنار تولیدکنندگان باعث شد که سال گذشته بیش از 11 میلیون تن در سطح ملی گندم خریداری شده است.
استاندار البرز افزود: اعتباری که از قبل به کشاورزان اعطا شد، بیش از 14 هزار و 700 میلیارد تومان بود که به طور مستقیم به بخش تولید و کشاورزی تزریق شد.
وی گفت: امسال نیز برآوردها نیز به همین منوال است. همانگونه که در استان البرز به نسبت گذشته همه ساله افزایش تولید داشتیم، امسال نیز پیش بینی شده بیش از 50هزار تن گندم خریداری شود.
طهائی خاطرنشان کرد: توانمندی ذخیره سازی استان البرز چندین برابر شده و بیش از نیاز استان و بخشی از نیاز تهران بزرگ را تامین می کند.
وی افززود: 70 درصد آرد استان تهران به همت آسیاب های ما و سازمان غله و جهادکشاورزی البرز تامین می شود.
استاندار البرز همچنین گفت: تلاش دولت بر این است که بانک کشاورزی امسال هم همچون سال گذشته بتوانند پول گندم خریداری شده را به موقع پرداخت کنندکه 50 درصد آن پرداخت شده و امیدوارم در ادامه همینگونه باشد.