فرماندار بناب با بیان اینکه چند ماه از زمان مقرر برای افتتاح پروژه مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی در بناب گذشته، از بد عهدی پیمانکار انتقاد کرد و گفت: فاز نخست پروژه مرکز تحقیق و توسعه بوقلمون صنعتی 3هزار قطعه بناب باید افتتاح شود.

به گزارش مرور نیوز از بناب ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان آذربایجان شرقی، فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از محل احداث مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی در بناب بازدید کردند.

حسن منیری‌فر رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید از تکمیل سالن 1800 متری پرورش بوقلمون مولد تا بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: امید داریم با کمک تمامی مسئولان به‌خصوص نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی این سالن تا ابتدای دهه‌فجر سال جاری به اتمام برسد و دو سالن دیگر تا پایان سه ماهه سال دیگر مورد بهره برداری قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان بناب نیز در حاشیه این بازدید با انتقاد از تاخیر صورت گرفته در اتمام احداث و افتتاح این پروژه گفت: با اینکه پیمانکار این واحد از تمامی امکانات و اعتبارات کافی برخوردار بوده، ولی در مدت زمان احداث این واحد سستی شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود چندماه قبل از این، پروژه مورد نظر افتتاح گردد ولی حال شاهد بدقولی پیمانکار هستیم تاکید کرد: تا دهه فجر سال 96 این پروژه باید آماده افتتاح شود.

بر اساس این گزارش ضیاء‌الله اعزازی نیز در این بازدید بر حمایت‌های همه‌جانبه خود برای به اتمام رساندن این پروژه تاکید کرد و گفت: تاکنون بانیان این پروژه را یاری کرده‌ایم و بازهم از حمایت‌های خود دریغ نخواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به تاخیر اتمام پروژه افزود: این مرکز را باید دهه فجر سال جاری افتتاح کنیم و هیچگونه بهانه‌جویی را از سوی پیمانکار این طرح قبول نمی‌کنیم.

این گزارش حاکی از آن است در این مرکز کار تحقیق و توسعه بوقلمون صنعتی 3000 قطعه‌ای انجام می‌شود و به گفته مجری پروژه قرار است در این طرح یک سالن 1800 متری پرورش بوقلمون مولد، یک سالن جوجه کشی 350 متری و یک سالن 300 مترمربعی پرورش جوجه در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.