مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 67 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «ابراهیم کشاورز» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سهم استان از محل 50 درصد اختصاص اعتبارات استانی و دو درصد نفت اختصاص داده شده است، افزود: در راستای تأمین منبع مالی، نقدینگی دولت و کمک به تسویه بدهی‌های دولت بر اساس بند پنج تبصره قانون بودجه سال جاری کشور این اسناد توسط سازمان برنامه و بودجه به استان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: به دستگاه‌های اجرایی و طرح‌هایی اسناد خزانه اسلامی که یا بدهی‌هایی از سالیان قبل داشته باشند و یا از محل اعتبارات عمرانی استانی و دو درصد نفت مبادله موافقت نامه در سال جاری انجام داده باشند، پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش شرط استفاده از این اسناد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت اطلاعات دقیق از میزان بدهی‌های دولت در بخش‌های هزینه جاری و نیز بدهی دولت به پیمانکاران در اجرای طرح‌های عمرانی در سامانه سماد است.

کشاورز تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن وارد کردن بدهی‌های هزینه‌های جاری و سایر با همکاری پیمانکاران میزان بدهی دولت به پیمانکاران در دستگاه مربوطه خود را در این سامانه ثبت کنند تا در کمیته تخصیص سهم هر دستگاه مشخص و به وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت نظارت مالی خزنه‌داری کل کشور و سازمان بورس اوراق بهادار ارسال و پس از تائید در اختیار دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران قرار گیرد.

وی میزان بدهی‌های دولت در دستگاه‌های اجرایی استان را 6400 میلیارد ریال اعلام و ادامه داد: از این مبلغ حدود 5000 میلیارد ریال آن بدهی دولت به پیمانکاران در اجرای طرح‌های عمرانی و بقیه مربوط به بدهی‌های دولت در بخش‌های هزینه‌های جاری و سایر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اولویت اختصاص این اسناد به دستگاه‌های اجرایی توانمندی است که بیشترین خدمت‌رسانی و بدهی دولتی را دارند.

کشاورز گشایش اقتصادی در حوزه‌های بانکی، ترغیب و ایجاد انگیزه در میان پیمانکاران توانمند، تسریع در روند اجرایی طرح های عمرانی نیمه فعال، فعال و نیز رونق اقتصادی استان را از مهمترین آثار و نتایج اسناد خزانه اسلامی اختصاص یافته به استان دانست و خاطرنشان کرد: این اسناد ویژه، قابل تنزیل و انتقال و در سر رسیده با تعهد وزارت اقتصاد و امور دارایی برابر با اولویت حقوق کارکنان دولت است.

وی یادآور شد: علاوه‌بر اختصاص این اسناد به دستگاه‌های اجرایی بطور جداگانه اسناد خزانه اسلامی به دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است که مدیران دانشگاه‌های استان باید با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه مربوطه سهم اسناد خزانه اسلامی خود را از مرکز دریافت کنند.