شهرکرد- استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 250جاذبه گردشگری نیازمند توسعه بیشتر در این بخش است تا زمینه برای توسعه بیشتر استان چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیش از 250 جاذبه گردشگری یکی از زیباترین استان های کشور است که در جنوب غربی و ارتفاعات زاگرس واقع شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن جاذبه های شناخته شده طبیعی، تاریخی و مذهبی از مهمترین مناطق کشور برای جذب گردشگر به شمارمی رود.

انباشته شدن برف در ارتفاعات استان چهارمحال و بختیاری سبب شده معروفترین رودخانه‌های دائمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده رود و دز از ارتفاعات این استان سرچشمه بگیرند.

جنگلهای بلوط و برخی دیگر از گیاهان پهن برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه سارها با آب فراوان، مناطق حفاظت شده، گردشگاه ها و گرداب ها از دیگر عوامل طبیعی و اکوتوریسم استان محسوب می شوند.

در کنار جاذبه های طبیعی وجود آثار تاریخی از جمله قلعه ها، سنگ نوشته ها، حمام های تاریخی و... نیز از دیگر جاذبه های بخش گردشگری این استان به شمار می رود.

ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در این استان بی همتا و قابل توجه است و پتانسیلی ارزشمند برای استان به شمار می رود. توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری در بخش گردشگری این استان وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و با توسعه زیر ساخت ها، زمینه توسعه بیشتر این بخش در این استان فراهم شود.

گردشگری چهارمحال وبختیاری نیازمند سرمایه گذاری

این استان اگرچه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری دارد اما هنوز نتواسته از این بخش بهره برداری قابل توجهی داشته باشد.

کمبود زیر ساخت ها یکی از مهمترین مشکلات سد راه توسعه گردشگری در این استان است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد یکی از فعالان حوزه گردشگری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از پرجاذبه ترین استان های گردشگری کشور است که بسیاری از جاذبه های گردشگری این استان در کشور و حتی جهان همتا ندارد.

سیامک علیزاده ادامه داد: این استان به علت شرایط توپوگرافی و خاص، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی است که برای هر گردشگر جذابیت ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: این استان تالاب، جنگل، رودخانه، منطقه حفاظت شده، آبشار و... دارد و تعداد این جاذبه ها نیز بیشمار است و این در حالی است که بخش گردشگری با وجود این ظرفیت ها نتوانسته آنگونه که باید زمینه توسعه قابل توجه این استان را فراهم کند.

وی گفت: کمبود زیر ساخت ها یکی از مهمترین مشکلات سد راه توسعه گردشگری در این استان است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

علیزاده ادامه داد: ورود سرمایه گذار و احداث مراکز اقامتی مجهز از جمله هتل های پنج ستاره نقش مهمی در توسعه گردشگری این منطقه دارد.

توسعه گردشگری زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری است استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه اظهار داشت: توسعه گردشگری زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری است.

قاسم سلیمانی دشتکی عنوان کرد:گردشگری مهمترین ظرفیت توسعه ای این استان است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گردشگران این استان هر ساله افزایش می یابند و باید با توسعه زیرساخت های گردشگری زمینه رضایت مسافران را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: توسعه بخش گردشگری این استان از اهداف اصلی دولت است و باید بخش خصوصی در این مسیر وارد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بدون ورود بخش خصوصی نمی توان بخش گردشگری را توسعه داد.

وی ادامه داد: هر شهرستان این استان قابلیت های مختلفی در حوزه گردشگری دارد که باید بر اساس این قابلیت ها سرمایه گذاری انجام شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه بزرگراه استان چهارمحال و بختیاری به همت دولت نقش مهمی در توسعه گردشگری این استان دارد، بیان کرد: ایمن سازی جاده ها و کاهش نقاط حادثه خیز جاده های چهارمحال و بختیاری از مهمترین اقدامات دولت در این استان به شمار می رود.

ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار روند توسعه صنعت گردشگری را در این استان شتاب می دهد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیش از 250 جاذبه شناخته شده طبیعی تاریخی و مذهبی از مهم ترین مناطق کشور برای جذب گردشگر به شمار می‌رود.

بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: زمینه توسعه بخش گردشگری در این استان فراهم شده است و مسافران و گردشگران استان چهارمحال و بختیاری سال به سال افزایش می یابند.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات در راستای توسعه گردشگری در این استان می توان به شناسایی و ساماندهی 60 خانه مسافر اشاره کرد.

وی بیان کرد: این خانه های مسافر به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان و همچنین افزایش فضاهای اقامتی استان در مناطق مختلف با اولویت مناطق روستایی راه اندازی و ساماندهی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این خانه های مسافر با هدف ساماندهی، استانداردسازی و تامین نیاز مسافران راه اندازی شده است، افزود: راه اندازی این خانه های مسافر در استان با استقبال مردم مواجه شده است.

وی عنوان کرد: ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار روند توسعه صنعت گردشگری را در این استان شتاب می دهد.