سمنان - فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان با اشاره به شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان طی روز چهارم فروردین ماه۹۶، گفت: مسافران نوروزی نهایت احتیاط را در رانندگی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، سردار روح الامین قاسمی ظهر آدینه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی ناجای سمنان، ضمن اشاره به شرایط نامساعد جوی و تداوم بارش های برف و باران در روزهای نخستین فروردین ماه۹۶، بیان داشت: در هفته نخست فروردین ماه جاری، شاهد بارش های پراکنده و متناوب برف و باران در اکثر راه های مواصلاتی استان بودیم که نمونه آن بارش غافلگیر کننده برف در محور شاهرود-توسکستان بود اما نکته اصلی در این بحث، لغزندگی سطح جاده ها است که رانندگان به خصوص مسافران نوروزی می بایست با رعایت فاصله و سرعت مطمئن از برخوردهای احتمالی ناشی از لغزندگی اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات رانندگی در نزدیکی شهرها به وقوع می پیوندد و این ناشی از دوعلت عجله در رسیدن به شهرها و خستگی محسوب می شود، افزود: نباید برای بازگشت عجله داشت، متاسفانه بسیار پیش می آید که ما کارهایمان را به ساعات آخر موکول می کنیم که این امر به شتاب انجام آن کار می افزاید حال آنکه می توان از هم اکنون مسیر و زمان بازگشت و حتی ساعات استراحت بین راه را نیز از هم اکنون برنامه ریزی کرد چرا که سفر برای ما از لحظه آغاز تا زمان بازگشت به درب منزل آغاز و ادامه خواهد یافت نه از زمان رسیدن به مقصد.

مردم در تعیین ساعات رانندگی دقت کنند

فرمانده ناجای استان سمنان، با اشاره به تغییر ساعات در روز نخست فروردین ماه و طولانی شدن روز، ابراز داشت: امروز زمانی است که دیرتر از حد معمول هوا تاریک می شود لذا باید مسافران خصوصا مسافرانی که از سمت غرب به شرق کشور می آیند این نکته را نیز در نظر داشته باشند که فاصله غروب آفتاب بین شرق تا پایتخت می تواند بدترین نوع دید را به رانندگان وسایل نقلیه ارائه دهد که پیشنهاد می کنیم در این ساعات توقف کرده و استراحت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه تعیین بهترین زمان برای ادامه مسیر در زمره وظایف راننده وسایل نقلیه به خصوص مسافران نوروزی است تا هموطنان به مشکلات جوی کمتری برخورد کنند، گفت: موج اول سفرها با افزایش تردد نسبت به سال گذشته مواجه و اکثر جاده های کشور پرحجم و پر تردد بود لذا متاسفانه شاهد تصادف هایی نیز در مسیرهای استان سمنان بودیم که امیدواریم این میزان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی است، افزود: از مسیر یک هزار کیلومتری تهران-مشهد، بیش از 640کیلومتر در استان سمنان قرار دارد که 90 درصد آن بیابانی و بدون منظره چشم نواز است لذا راننده ها تحت هیچ عنوان، خستگی و خواب آلودگی را با افزایش سرعت جبران نکنند.

وای فای ناشناس ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران نوروزی

فرمانده ناجای سمنان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت: برخی افراد فرصت طلب و سود جو با استفاده از اعتماد کاربران بخصوص در ایام با عرضه اینترنت وای فای رایگان به اطلاعات کاربران دستبرد زده و باعث ایجاد ناامنی در این فضا می شوند.

قاسمی با بیان اینکه وای فای ناشناس ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران نوروزی است، گفت: مسافران نوروزی به هیچ عنوان از وای فای ناشناس که در طول سفر بصورت رایگان در دسترس قرار می گیرد استفاده ننمایند و رعایت کامل اصول امنیتی و ایمنی در طول سفر در زمان استفاده از اینترنت را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.