استاندار گیلان گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی معاون میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در چند روز گذشته، گیلان بیشترین میزان اقامت مسافران را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش مرور نیوز منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در بازدید نوروزی از نمایشگاه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در بنای تاریخی هتل ایران برگزار شده است، با بیان اینکه گیلان از مدت ها قبل خود را آماده پذیرش مسافران و گردشگران عزیز کرده بود، افزود: براساس آمار اعلام شده تعداد اتومبیل ‌های وارد شده به استان نسبت به مدت مشابه از رشد 28 درصدی برخوردار است و 650 هزار خودرو از مبادی مختلف وارد استان گیلان شده است.

استاندار گیلان از افزایش 25 درصد مسافران اقامت گزیده در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تا روز گذشته بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر در گیلان اقامت داشته اند.

وی عنوان کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی معاون میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در چند روز گذشته گیلان بیشترین میزان اقامت مسافران را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

نجفی متذکر شد: همه دست اندرکاران ستاد اجرایی سفر در گیلان خود را موظف می‌دانند تا زمینه‌ی مناسب جهت حضور هر چه بیشتر مسافران در این استان را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از گیلانیان عزیز تقاضامندم که این استان را زیبا نگه داشته و از ریختن زباله و پسماند در معابر عمومی خودداری کنند افزود: هنگامی که مسافرین و گردشگران شاهد سرسبزی و شهر عاری از زباله و پسماند باشند قطعا خودشان نیز رعایت خواهند کرد.

وی رهاسازی زباله و پسماند در خیابان و راهها را زیبنده فرهنگ اصیل گیلانی و ایرانی ندانست و تصریح کرد: در تلاشیم به زیبایی و سرسبزی گیلان روز به روز بیافزاییم تا گردشگرانی که وارد استان می‌شوند از زیبای آن بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه به یاری خداوند در سال جاری بیشترین تلاش‌ها بر توسعه گردشگری در استان خواهد بود افزود: تحقق این مهم موجب خواهد شد که شاهد حضور هر چه بیشتر مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان باشد.

به گزارش مرور نیوز، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در بنای تاریخی هتل ایران رشت از سی ام اسفندماه آغاز و تا پایان نوروز صبح و عصر آماده پذیرایی از گردشگران است.