مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کاهش میزان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و رشد بازدیدها از اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز علی مالمیر اظهار کرد: به علت بارش برف و باران در سطح استان و برودت هوا، تا شنبه 5 فروردین‌ماه 74 هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته درصد اندکی کاهش یافته است.

وی، تعداد بازدید از اماکن استان را تقریبا 297 هزار مورد عنوان کرد و افزود: طی مدت یاد شده، بازدید از اماکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است به طوریکه طبق روال هر سال، غارعلیصدر از بین جاذبه‌های طبیعی و آرامگاه بوعلی‌سینا در بین آثار تاریخی بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.

مالمیر درباره اینکه سال‌های گذشته آماری از تعداد گردشگران داخلی و خارجی ارائه می‌شد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته معمولا برآورد آماری از روی خودروهای ورودی به استان و بر مبنای فرض‌هایی بود که معلوم نبود چقدر دقیق است اما اینک آمار براساس مستندات قابل رؤیت و به صورت حداقلی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: ممکن است گردشگری از اماکن بازدید نکرده یا در اماکن مورد نظر ما اسکان نیافته باشد و به منزل اقوام یا خانه‌مسافرها رفته باشد بنابراین حداقل آمار اقامت و بازدید عنوان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان درباره علت افزایش بازدیدها از اماکن استان دو نظریه داد و گفت: ممکن است افرادی که در اماکن ما اقامت نکرده‌اند، بازدید بیشتری از اماکن داشته‌اند یا ماندگاری گردشگران در استان بیشتر بوده و از اماکن بیشتری دیدن کرده‌اند.
انتهای پیام