مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد گردشگران استان در سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز جلیل جباری، با بیان آخرین آمار مسافران نوروزی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از آغاز سفر‌های نوروزی افزون بر 60 هزار نفر در هتل‌ها و مهمان‌سراهای استان اسکان یافته و بیش از 120 هزار نفر هم از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و موزه‌ها دیدن کرده‌اند.

وی با تشریح چگونگی افزایش آمار گردشگران در آذربایجان‌غربی بیان کرد: تعداد گردشگران استان از آغاز سفر‌های نوروزی تا چهارم فروردین ماه نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته‌است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در پاسخ به سوال تسنیم در مورد این‌که آیا توانایی بالقوه استان در جذب گردشگر فقط همین تعداد است یا نه؟ تصریح کرد: قطعا ظرفیت آذربایجان‌غربی بسیار بیشتر از این تعداد فعلی است چراکه این استان جاذبه‌های ناشناخته زیادی دارد که در این میان رسانه‌ها در معرفی استان از نقش بی‌بدیلی برخوردار‌ هستند و باید با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط سهم استان از این صنعت افزایش یابد.

جباری با اعلام برنامه‌های این سازمان در جذب گردشگران خارجی گفت: از طریق پایانه‌های مسافرتی، تورهای آشناسازی با نقاط مختلف استان، دفاتر و آژانس‌های مسافرتی، آذربایجان‌غربی معرفی می‌شود.

وی افزود: با معرفی هتل‌ها و ظرفیت‌های اسکان استان و نیز ایجاد زیرساخت‌های جدید شامل پارک‌های آبی و تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری قطعا آذربایجان‌غربی مقصد مناسب و جذابی برای مسافران خارجی نیز می‌شود.