مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تردد سه میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی زندی‌فر در جمع خبرنگاران گفت: در آغاز سفرهای نوروزی، سه میلیون و 329 هزار و 933 وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی لرستان تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفند 95 تا چهارم فروردین ماه سال جدید تعداد تردد در محورهای مواصلاتی استان لرستان به سه میلیون و 329 هزار و 933 وسیله نقلیه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با دو میلیون و 931هزار و 814 تردد از رشدی معادل ۱۳.۵۷درصد برخوردار است.

زندی‌فر افزود: از این تعداد تردد ثبت شده در نوروز سال جدید 481هزار و 485 مورد سهم وسایل نقلیه سنگین است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۴۲درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از مجموع تردد ثبت شده بیش از دو میلیون و 507 هزار و 319 وسیله نقلیه از نوع سواری و وانت بوده است، گفت: میزان تردد سواری و وانت در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۴۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از کاهش تردد مینی بوس و کامیون در محورهای لرستان طی 9 روز ابتدایی سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: طی ایام آغازین سفرهای نوروزی امسال 126 هزار و 110 دستگاه کامیون و مینی بوس در محورهای لرستان تردد داشته که نسبت به سال قبل با 147 هزار و 685 وسیله نقلیه از کاهشی برابر ۱۴.۶۰ درصد برخوردار است.