قرینه به معنای هر چیزی است که یکی باشد و حال اگر در کوچه ای خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و درختان آن قرینه باشد می‌توان دقایقی در تنها کوچه قرینه تهران که دو "در" دارد منحصر‌به‌فرد بودن تفکر معمار آن را به خوبی به نظاره نشست.

به گزارش مرور نیوز، تنها کوچه قرینه تهران را می‌توانید در این ایام نوروز با درختان متقارنی که در حیاط این خانه‌ها به صورت قرینه و موازی کاشته شده و همچنین دیوارهای آجری قدیمی مشاهده کنید.

تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران

کوچه لولاگر که به عنوان یکی از متفاوت ترین کوچه‌های پایتخت مطرح است تمام خانه‌ها و حتی درختان آن قرینه هستند که با معماری خاص قرینه بودن تمام خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها، پنجره‌ها و درختان منحصر به فرد شده است.

تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران

همچنین مهمترین خانه کوچه لولاگر که خانه‌های دوقلو رو به روی است که 76 سال پیش توسط خانواده لولاگرها با هنرمندی «استاد حسن بنا» ساخته شده‌ و نزدیکی به سفارت فرانسه و ایتالیا این کوچه را تبدیل به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران کرده است.

تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران

همچنین به گفته شهردار منطقه 11 چندی پیش با هدف حفاظت و احیای بافت تاریخی این کوچه؛ بزرگترین پروژه مرمت بافت تاریخی شهر تهران در کوچه لولاگر به اجرا در آمده و طی آن اقدامات بازآفرینی منظرشهری شامل کف سازی و مبلمان شهری اعم از نور پردازی و نیمکت از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شده است.

تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران تصاویر کوچه‌ قرینه‌ای تهران