معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به بازدید 428 هزار نفر از مناطق گردشگری استان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته‌است.

به گزارش مرور نیوز علی خاکسار با اشاره به آمادگی ستاد اسکان نوروزی استان همدان در استقبال از مسافران و گردشگران این ایام اظهار داشت: در نیمه نخست تعطیلات عید نوروز امکانات و شرایطی که برای اسکان مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده بود تقریبا به‌صورت کاملا استفاده شد.

وی گفت: در یکی دو روز از این ایام به دلیل بارش‌های جوی و برودت هوا و کاهش ورود مسافران کمتر از حد مورد انتظار استقبال شد ولی در سایر روزها ظرفیت پیش‌بینی شده تقریبا با حجم تقاضا برابری می‌کرد.

خاکسار با بیان اینکه از ابتدای روز گذشته هفتم فروردین ماه روند تقاضای مراجعان به ستاد اسکان نوروزی افزایش یافته‌ است گفت: با توجه به استقبال مسافران در مدت مشابه سال گذشته انتظار می‌رود در چند روز آتی با ورود بیشتر مسافران نوروزی استقبال مضاعفی از خدمات پیش‌بینی شده داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: در چند روز گذشته 96 هزار نفر اقامت در مناطق مختلف استان اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مدارس و غیره به ثبت رسیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی در تقاضای اسکان مسافران نوروزی نداشته‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود چنانچه شرایط جوّی مساعد باشد این روند روبه صعود رفته و با استقبال بیشتری مواجه شود.

خاکسار در ادامه به افزایش بازدیدها از مناطق گردشگری استان اشاره و اظهار داشت: در 9 روز گذشته 428 هزار نفر بازدید از مناطق گردشگری استان اعم از روستاهای گردشگری، جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، موزه ها و جاذبه‌های انسان ساز مثل شهربازی‌ها و غیره به ثبت رسیده‌ است.

وی با تأکید بر این امر که امسال در موضوع بازدید از جاذبه‌های گردشگری 25 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم عنوان کرد: همه نقاط گردشگری استان با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها آماده استقبال و پذیرایی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی است که امیدواریم خاطره خوبی برای مسافران و گردشگران در این ایام رقم بخورد.