زهرا احمدی‌پور گفت: پرونده ثبت جهانی شدن مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان در دست بررسی است.

به گزارش مرور نیوز، زهرا احمدی‌پور امروز سه‌شنبه (۸ فروردین) در ادامه سفر یک‌روزه‌اش به استان کرمانشاه از محوطه تاریخی تاق‌بستان بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران همواره به هویت تاریخی کرمانشاه ارج نهاده است. کرمانشاه محور تاریخ است و تداوم این تاریخ در استان کرمانشاه به‌خوبی قابل‌رؤیت است.

معاون رئیس جمهور افزود: همان‌گونه که کرمانشاه در طول تاریخ از خود مقاومت نشان داده، در جغرافیای ایران نیز سعی کرده هویت تاریخی‌اش را حفظ کند و ایران همواره به این هویت تاریخی ارج نهاده است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: خوشبختانه در نوروز امسال کرمانشاه برای میزبانی از مسافران نوروزی به‌خوبی آماده شده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این استان صورت گرفته است.

او افزود: در بازدیدهایی که امروز از بخش‌های مختلف کرمانشاه داشتم، مسافران نوروزی از آمادگی استان برای میزبانی در نوروز 96 رضایت داشتند و از این بابت به همه دست‌اندرکاران در استان کرمانشاه دست‌مریزاد می‌گویم.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب سفر در نوروز 96 گفت: در هفته اول فروردین 24میلیون نفرشب‌ اقامت در استان‌های مختلف کشور ثبت شده است.

احمدی‌پور همچنین درباره ثبت‌جهانی شدن تاق‌بستان گفت: این مجموعه تاریخی در فهرست موقت ثبت شده و از آنجاکه محدودیت ارسال پرونده به یونسکو داریم، این پرونده در فرصت‌های بعدی بررسی خواهد شد و هم‌اکنون پرونده‌هایی از قبل تهیه و ارسال شده‌اند.

وی در بازدید از محوطه تاریخی تاق‌بستان، از نقش‌برجسته اردشیر و نیز از دهکده گردشگری عشایری، سیاه‌چادرهای عشایری و بازارهای صنایع‌دستی در محوطه تاریخی تاق‌بستان بازدید کرد و با حضور در یکی از سیاه‌چادرهای عشایری با عشایر کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.