دبیر کمیته دهیاری های ستاد خدمات سفر مازندران گفت: در سال 94 ؛ 17 روستا حوزه گردشگری بود که در سال 95 به 206 روستا رسید و پیش بینی می شود در سال 96 این میزان به 600 روستای گردشگری افزایش یابد.

«روح‌الله علیزاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که هدف از معرفی گردشگری روستاها، پرداختن به حوزه زیرساخت‌ها و صدور مجوزها در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز است، اظهار کرد: در سطح مازندران 1200 روستا، 2217 دهیاری و 3200 آبادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دهیاران در روستاهای هدف گردشگری مازندران فعالیت دارند و در سال 94 ؛ 17 روستا حوزه گردشگری بود که در سال 95 به 206 روستا رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال 96 این میزان به 600 روستای گردشگری افزایش یابد.

دبیر کمیته دهیاری‌های مازندران گفت: در استان با ایجاد کمیته‌ای متشکل از بخشداری، دهیاری و کمیته روستایی، تشکیل کمیته دهیاری‌ها انجام شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: تعداد شب اقامت در روستاهای مازندران بالا است که قرار دادن امکانات رفاهی تفریحی در روستاها موجب افزایش انگیزه روستائیان ساکن در روستاها می‌شود.

وی افزود: در حوزه مسافر با بخش‌های جهانی و ملی، تعریف خاصی از مسافر در روستا وجود ندارد و حضور مسافر صرف در ایام نوروز جمعیت تلقی نمی‌شود حتی اگر متعلق به همان روستا باشند.

دبیر کمیته دهیاری‌های مازندران گفت: فراهم آوردن محیط مفرح و شاد در روستا به توسعه توریسم کمک شایانی می‌کند.

علیزاده ارائه نکردن خدمات اولیه گردشگری برای مسافران در روستاها را از چالش‌های اصلی در حوزه گردشگری روستا در مازندران برشمرد.