مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: رونق صنعت گردشگری کشور عامل مهمی در راستای اشتغالزایی، رشد اقتصادی و تحقق توسعه پایدار است، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، ولی تیموری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حال حاضر یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد جهان که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده می تواند سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار دهد، صنعت گردشگری است.

وی افزود: کشور ما قابلیت‌های بسیاری در جذب توریست دارد پس باید از این ظرفیت های مهم خدادادی که یک منبع درآمد برای کشور است بهره کافی را ببریم.

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: گردشگری در تولید ثروت ملی و رشد اقتصادی پایدار جایگاه مهمی دارد و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب می‌توان گردشگری را به عنوان یکی از بازوهای اصلی تحقق این شعار برشمرد.

تیموری خاطرنشان ساخت: صنعت گردشگری از بازوان اصلی اقتصاد کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است البته توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور نیازمند برنامه‌ریزی منسجم است چرا که گردشگری به عنوان صنعتی پاک و درآمدزا، توان ایجاد اقتصادی پویا و جذب سرمایه گذاری های بزرگ را دارد.

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: در جهان صنعت گردشگریبستری پویا همراه با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود که سرمایه‌گذاری در این صنعت روبه افزایش است و در واقع جذب گردشگران خارجی به رقابتی مهم در صنعت گردشگری دنیا تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین صنعت گردشگری مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است و به سبب اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مسئولان و متولیان این حوزه در کشور بایستی با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم زمینه رونق صنعت گردشگری و جذب توریست را در نقاط مختلف کشور فراهم کنند.