رییس دفتر ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از اجرای مراسم نوروزگاه در کردستان گفت: رقص کردی (هه لپه رکی) یکی از زیباترین و پرشورترین آیین های کهن ایران اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز، رییس دفتر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و جمع دیگری از مسئولان استانی ظهر امروز از برگزاری آیین های نوروزگاه، نمایشگاه صنایع دستی و ستاد اسکان آموزش و پرورش بازدید کردند.

رییس دفتر ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور در این بازدیدها با تشکر و قدردانی از اقدامات شایسته اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش همواره یکی از ارگان‌های تلاشگر در امر خدمات رسانی به گردشگران نوروزی بوده اند ودر کردستان این خدمات رسانی به گردشگران با حس بسیار زیبای مهمان نوازی و انسان دوستی همراه است.

زهرا ناطقی در دیدار از اجرای آیین های نوروزگاه در محل عمارت خسروآباد نیز با اعلام حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از سنت ها و آیین های کهن فراموش شده به منظور زنده نگه داشتن آنها افزود: رقص کردی (هه لپه رکی) یکی از زیباترین و پرشورترین آیین های کهن ایران اسلامی است.

وی ضمن تمجید از فعالین و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: در کردستان همه امکانات و تسهیلات مهیایی حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

وی ضمن دعوت از تمامی هم وطنان برای مسافرت به کردستان و دیدار از این همه زیبایی و شکوه، گفت: اکثر مناطق ایران اسلامی دارای جاذبه های گردشگری است و می طلبد مسئولان و اهالی رسانه باید در معرفی بیشتر این آثار تلاش بیشتری کنند.